sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Million Dollar Website

Din randul ideilor de afaceri inovative face parte si initiativa lui Alex Tew, un student din Anglia, care a lansat vanzarea de pixeli pentru reclame pe internet.
Pagina lui web a fost gandita in 2005 pentru a vinde 1 milion de pixeli si a-si asigura astfel buget pentru studii.
Tew a inceput prin vanzarea unor blocuri de pixeli 10x10, si fiecare pixel costa 1 dolar.
Clientii puteau sa achizitioneze parte din pagina pentru a-si posta logo-ul care putea fi legat direct la pagina web a companiei. 
Investitia lui Tew a fost de 50 dolari, si primele blocuri de pixeli au fost cumparate de prieteni si membrii familiei. 
Clientela s-a extins repede, datorita unui comunicat de presa lansat de BBC. Companii precum Orange, Yahoo!, Wal-Mart si  The Times si-au postat logo-ul, cotribuind astfel la crearea celei mai renumite pagini de internet.
Odata lansata de Alex Tew, moda vanzarii de pixeli cu scop de marketing a fost urmata de foarte multi antreprenori.



Mc DONALD`S PICK AND PLAY ŞI SMARTPHONE-URILE



Multi oameni se intreaba: cum a ajuns Mc Donald’s lider mondial in vanzarea unor
produse fast-food care nici macar nu sunt cele mai bune? Ei bine, intr-o carte scrisa de
Robert Kiyosaki s-a realizat un proces de reflectie pe aceasta tema, aratand ca McDonald
nu este cel mai bun bucatar, dar este cel mai bun in ale vanzarii. In cazul in care inca mai
aveti indoieli, luati de vedeti urmatoarea strategie de marketing a firmei Mc Donald`s.

Campania de promovare a fost lansata in Suedia in Stockholm. Mc Donald`s a vrut sa le
dea clientilor un nou motiv de a vizita fast food-urile Mc Donald’s, un motiv foarte
interactiv. Utilizand un foarte mare panou publicitar, au creat un joc interactiv de ping
pong utilizand smartphone-urilor, fara a fi necesara conectarea la internet si fara a fi
nevoie de downloadarea unei aplicatii pe telefon. Cei care doresc sa participe la joc,
trebuie sa fie in aria de joc a panoului publicitar si sa intre pe pagina de internet
picknplay.se. Acolo se verifica daca esti in aria de joc si jocul poate incepe. Se alege o
pictograma dintre cele care apar pe telefon, si jocul incepe in timp ce il poti urmari in
timp real pe marele ecran. Cei care rezista timp de cel putin 30 de secunde in joc, castiga
un premiu de la Mc Donald`s care consta in sucuri, inghetate, acestea, desigur, oferinduse
tot pe telefon. Castigatorul arata telefonul vanzatorului si isi primeste cadoul.





Jocul functioneaza pe baza unei aplicatii bazata pe geolocalizare. Foarte dragut, foarte
ingenios, avand succes la toate categoriile de varsta. Ideea de a-ti folosi smartphone-ul
pentru a te juca de fata cu toata lumea, si placerea de a avea sansa sa castigi si un mic
premiu, cred ca face lumea sa priveasca Mc Donald`s ca pe ceva pozitiv, nicidecum ca pe
un producator de produse total nesanatoase si astfel castiga foarte mult teren in randul
clientilor. Mc Donald`s da un exemplu de un mod in care companiile pot utiliza “boom-ul
de smartphoneuri” pentru a promova afacerea lor si a se pozitiona pe piata.

Aici puteti vedea si video-ul campaniei:

joi, 19 ianuarie 2012

Strategii si tehnici de promovare online folosite in domeniul serviciilor recreative de parasutism


6.Publicitatea prin intermediul discutiilor pe cel mai mare forum de profil

FÓRUM, forumuri, s.n. Adunare, întrunire (de mare amploare şi importanţă). Din lat., fr. forum." ... dar sunt sigura ca aceasta definitie o cunoasteti.

          Acest tip de promovare este extrem de eficienta, dar si extrem de greu de realizat . Promovarea in forumuri presupune postarea de comentarii , discutii , propunerea de subiecte de discutii in care sa se introduca si adresa site-ului vizat  spre promovare . Este foarte dificil deoarece nu se poate intra pur si simplu pe un forum si sa faci reclama la un site pentru ca  in cel mai caz vei fi dat  afara  si  se va sterge ce ai scris tu, iar in cel mai rau caz vor aparea comentarii rautacioase si foarte colorate la adresa site-ului promovat si se risca ca oricine cauta vreodata adresa site-ului pe internet sa dea si peste aceste comentarii defaimatoare. O promovare pe forumuri, daca nu este facuta la modul serios, poate distruge site-ul vizat.

            Cel mai mare forum de parasutism, care are un administrator roman este cu siguranta romskydivers.com “ locul parasutistilor de pretutindeni”. Acest forum are in jur de 300 de utilizatori inregistrati si in jur de 9000 de articole postate.
            Cum isi fac cei de la Scoala de parasutism Tnt Brothers reclama pe forum? Simplu, in afara de anunturile zilelor de zbor sau a diferitelor evenimente, se mai poate folosi si semnatura, care este o reclama foarte utila. Ori de cate ori unul din membrii firmei participa, lamureste sau sfatuieste un parasutist  pe marginea unei discutii la sfarsitul articolului acesta are semnatura sa care include si date despre firma, cum ar fi: web site, adresa, contact, etc. Ceea ce este foarte interesant la acest tip de reclama este ca nu este perceputa ca si reclama efectiva de foarte multi dintre noi. De asemenea ei folosesc forumul adesea pentru a face invitatii, promotii si anunturi, cum ar fi:
Deschiderea noului sezon!
Reply with quote
TNT Brothers DZ va asteapta in weekend'ul 9 - 10 aprilie pentru deschiderea oficiala a sezonului de zbor! 
Pentru programari: 0724myjump (0724 695 867) - Bianca Mitran

_________________
www.tnt-brothers.ro 
bianca@tnt-brothers.ro

Cateva locuri libere la solo jumperi pt maine. Care se mai baga? Smile 0724 myjump (0724 695 867) pentru programari

_________________
www.tnt-brothers.ro 
bianca@tnt-brothers.ro
Importanta unui forum este mare, cum de altfel si amploarea trebuie sa fie mare.
Partea extraordinara a acestui tip de reclama este ca loveste exact acolo unde doreste firma, in segmentul tinta al acesteia: parasutistii.

ALTE METODE DE PUBLICITATE PE WEB(art. 6)

Reclama prin intermediul banner-ului a realizat o multitudine de lucruri în domeniul marketing-ului on-line. Datorită faptului că este familiar ca structură, banner-ul i-a tentat pe mulţi dintre cei ce fac publicitate să îşi încerce norocul în noul mediu. Dar, pentru că este îndeajuns de diferit, banner-ul i-a făcut să regândească şi să dezvolte arta reclamei în noul mediu. Mai mult decât atât, familiaritatea utilizatorilor cu banner-ul a asigurat reclamelor şi publicităţii un loc special în lumea Internet-ului. În ciuda creşterii numărului celor care apelează la publicitatea prin intermediul banner-ului, există păreri – mai ales din partea profesioniştilor din publicitate – împotriva banner-ului. Aceste păreri contra spun că banner-ul este departe de forma ideală de publicitate datorită cotelor mici de răspuns, costurilor mari şi limitărilor în ceea ce priveşte dimensiunea. Web-ul este cel mai interactiv mediu, iar utilizatorii au control aproape total, alegându-şi unde să meargă şi ce să vadă. Datorită dezvoltării publicităţii on-line, au apărut noi metode. Acestea beneficiază de avantajele mediului – interactivitatea şi interconectivitatea – şi exploatează facilităţile tehnice mult mai bine.
Ne aflăm, totuşi, la începuturi, dar noi metode de a profita de posibilităţile noului mediu, au fost deja descoperite şi sunt foarte atractive. Banner-ul însuşi poate fi extins şi dezvoltat folosind noile tehnologii, iar programele de navigare pot oferi informaţii utile. Au apărut noi mecanisme sofisticate iar ultimele tehnologii personalizate pot distribui mesaje comerciale direct publicului ţintă.
Micile programe sunt un set de instrucţiuni ce sunt copiate de pe serverele Web, la fel cum sunt copiate imaginile şi textul. Aceste programe, în loc să afişeze nişte simple imagini, execută nişte instrucţiuni logice. De exemplu, o companie a realizat o reclamă cu ajutorul tehnologiei Java de la Sun, prin care se generau aleator, dar niciodată la fel, fulgi de zăpadă. Această aplicaţie a fost folosită ca suport pentru conceptul conform căruia fiecare pereche de blue-jeans este diferită, exact ca şi fulgii de zăpadă. În alte cazuri, aceste programe au fost folosite pe post de bannere ce ofereau simple jocuri pe calculator, aşa cum este jocul de ping-pong, joc foarte popular în momentul apariţiei calculatoarelor personale. Pentru multe din aceste bannere ce includeau jocuri, succesul a fost mare, amintind de primele zile ale reclamelor prin intermediul bannere-lor.
Alţi creatori de publicitate au depăşit ideea jocurilor şi au creat programe mult mai utile. De exemplu, pentru reclama unei reviste despre mâncare s-a creat un banner prin care utilizatorul putea căuta reţete de mâncăruri. Cota de click-uri pe acest banner a ajuns la 50%. Acest tip de bannere – care oferă informaţii utile – devin tot mai populare datorită succesului în rândul utilizatorilor de Web. Folosirea aplicaţiilor Java în cadrul bannere-lor permite imaginilor să se mişte şi să se schimbe în funcţie de mişcările pe care le face utilizatorul, cu ajutorul mouse-ului, pe ecran. Astfel, în loc să afişeze nişte imagini secvenţiale – aşa cum se întâmpla în cazul GIF-urilor, banner-ul poate progresa într-o manieră captivantă.
Acest tip de bannere bazate pe tehnologie Java, se bucură de succes atât în rândul creatorilor de reclame, cât şi în rândul utilizatorilor, cota de click-uri fiind în jur de 20%. Simplele metode de concepere a bannere-lor au evoluat în metode noi, pline de imaginaţie şi creativitate, iar această dezvoltare ţine cont de interesele şi obiceiurile utilizatorilor Web-ului.
Există şi alte tehnologii ce se regăsesc în programele de navigare moderne, tehnologii ce pot fi aplicate pentru a atrage atenţia asupra reclamelor.
Conexiunile dintre server şi calculatoarele utilizatorilor sunt conexiuni de scurtă durată. Astfel serverul „uită” informaţiile despre utilizatori. Acest lucru duce la imposibilitatea calculării numărului de accesări pentru o anumită pagină. Astfel, a apărut nevoia dezvoltării unei tehnologii care să rezolve problema. Iar această tehnologie nu a întârziat să apară: ea se bazează pe cookies.
Problema apărea în multe situaţii practice. Spre exemplu, în cazul în care cineva făcea cumpărături on-line, era nevoie să se menţină o înregistrare a produselor pe care clientul le alegea, până când acesta părăsea magazinul. Menţinerea acestei înregistrări pe server-ul unde se află magazinul, este problematică. În schimb, aceste înregistrări pot fi stocate pe calculatorul clientului, prin intermediul programului de navigare. Astfel, la sfârşitul cumpărăturilor, server-ul preia informaţiile de pe calculatorul clientului, generând comanda şi factura. Informaţiile stocate pe calculatorul clientului sunt numite cookies şi reprezintă fişiere text în care se înregistrează acţiunile utilizatorului. Aceste fişiere pot fi accesate automat de server-ul Web, putându-se executa astfel o tranzacţie, chiar dacă protocoalele de transmitere a informaţiilor ce stau la baza Internetului, nu permit executarea tranzacţiilor. Din punct de vedere al publicităţii, ele sunt utile. Informaţiile stocate de programele de navigare pot oferi servere-lor diferite informaţii despre utilizatori. Adevărata utilitate a fişierelor text constă în faptul că pot stabili dacă reclamele au fost sau nu văzute deja de un anumit utilizator. Aşa cum am spus mai devreme, eficienţa bannere-lor scade după prima vizionare. Înregistrând care bannere au fost văzute, cei ce întreţin paginile cu reclame pot stabili care reclame să fie afişate.
Aceste fişiere – cookies-urile – pot fi folosite în moduri mai sofisticate. Printre informaţiile înregistrate, cea mai importantă este locaţia geografică a utilizatorului – ţară, oraş. Trebuie să ne amintim faptul că un utilizator degeaba vede o reclamă a unui magazin care este prea departe de el; el va apela la cel mai apropiat magazin. Astfel, datorită informaţiilor stocate în cookie, bannere-le afişate vor face reclamă la un magazin din vecinătatea utilizatorului.
Alternativ, aceste fişiere pot înregistra obiceiurile de navigare ale utilizatorului: ce produse preferă, ce informaţii caută etc. Aceste informaţii ajută la construirea unui profil al utilizatorului, fiindu-i afişate reclamele ce pot avea un impact asupra lui. Spre exemplu, dacă un utilizator caută cu ajutorul unui motor de căutare informaţii despre o anumită ţară, fişierele vor stoca informaţiile, iar, în viitor, îi vor fi afişate reclame la agenţii de turism, companii aeriene etc.
Aceste profile se construiesc de-a lungul unei perioade lungi de timp. Există programe-agent care sunt specializate în construirea acestor profile, iar ele au devenit foarte populare în rândul celor ce se ocupă de publicitate. Programele-agent încearcă să obţină informţii cât mai precise despre utilizatori. Astfel, bannere-le care sunt cele mai potrivite şi mai interesante vor fi afişate unui anumit utilizator, cu speranţa că vor avea mai mult succes. S-a sugerat că, un set complet de cookies înregistrat de programele de navigare, ar putea constitui un profil foarte detaliat, chiar mai exact decât dacă utilizatorul ar fi fost supus unui chestionar. A apărut, astfel, problema securităţii, frica intruziunii datorită faptului că aceste informaţii ar putea fi accesate de hackeri sau alte persoane.
O posibilă soluţie a acestei probleme ar putea fi completarea de către utilizatori a unui chestionar detaliat, prin care să-şi definească profilul de interese, ce ar putea fi oferit comercianţilor pentru a crea un filtru, reducând costurile de publicitate.
Fie prin introducerea de programe sofisticate, fie prin folosirea de fişiere inteligente cu informaţii, sau doar prin mişcarea imaginilor, tehnologia bannere-lor se va dezvolta în continuare. Chiar dacă bannere-le nu sunt metoda perfectă de a face reclamă pe Web, aşa cum mulţi specialişti recunosc, şansa ca ea să fie abandonată este mult prea mică.
Paginile Web complexe, bannere-le şi restul sunt metode de publicitate descendente ale unei pieţe mult mai uşor înţeleasă: reviste, ziare, televiziune etc. Agenţiile de publicitate au învăţat încet şi greu metodele de a face reclamă într-un mediu nou, fiind nevoiţi să schimbe conceptele folosite pentru reclamele tradiţionale.
În paralel cu bannere-le şi paginile sponsorizate, dezvoltarea tehnică şi creativă au permis agenţiilor de publicitate să se întoarcă – cât de cât – la metodele obişnuite de a face reclamă. Trei elemente au permis creatorilor de publicitate pe Web să se întoarcă la pauzele comerciale de la TV şi la reclamele directe prin poştă: răspândirea protecţiilor de ecran (screensavere), difuzarea personalizată şi reclama directă prin e-mail.
Protecţia de ecran este unul din cele mai populare programe ale unui calculator. Această protecţie de ecran reprezintă imaginile sau animaţiile ce apar pe ecran atunci când calculatorul nu este folosit pentru o perioadă prestabilită de timp. Aceste protecţii de ecran sunt din cele mai variate: simularea unor stele ce trec pe lângă o navetă spaţială, mingi ce sar, linii ce oscilează etc.
În 1995, Guinness a pus pe pagina companiei o nouă protecţie de ecran pe care utilizatorii o puteau lua gratuit pentru a o instala pe calculatorul personal. Această protecţie de ecran nu era prima protecţie comercială, dar a devenit cea mai răspândită. Ea afişa pe ecran o secvenţă de imagini ce erau preluate din clipul publicitar de la TV, în acelaşi timp utilizatorul auzind şi muzica clipului. Când pornea această protecţie de ecran era exact ca şi când monitorul ar fi arătat o reclamă de la televizor.
Protecţia de ecran este un element foarte important pentru cei ce fac publiciate. Ea le dă posibilitatea creatorilor de a transpune clipurile video pe monitoarele utilizatorilor de calculatoare. Protecţiile de ecran atrag atenţia, fiind interesante şi atractive. Acestea sunt motivele prinicipale pentru care au şi fost instalate de utilizatori. Cel mai important pentru agenţiile de publiciate este faptul că nu este nevoie de un departament specializat pentru realizarea protecţiilor de ecran. Agenţiile de publicitate au investit sume imense de bani în departamentele de creaţie pentru reclamele tradiţionale.
Pentru multe dintre agenţii, Internetul şi Web-ul nu reprezintă o ocazie de a exploata noi metode de publictate, ci o ameninţare: veniturile din reclamele tradiţionale pot scădea.
Luând în considerare îngrijorările profesioniştilor din publicitate cu privire la evoluţia Web-ului, aceste protecţii de ecran sunt o alternativă atrăgătoare. Apare chiar şi un avantaj esenţial: reclamele TV nu pot fi văzute de persoanele angajate în timpul orelor de lucru; dar protecţiile de ecran pot fi instalate pe calculatoarele din birouri.
În cazul acestor reclame, companiile trebuie să aibă grijă la stabilirea contractului cu agenţia de publicitate. De exemplu, dacă un anume actor va apărea în clipul TV, merită să se gândească dacă contractul va acoperi sau nu imaginea acestui şi pentru alte feluri de reclamă decât cea TV.

Campanie pe internet(....)

De ce am vorbit despre o campanie de prevenire a pornografiei infantile pe Internet?

Pentru ca eu nu cunosteam personal decat jumatate din prietenii mei de pe Facebook, fiindca am fost draguta si le-am dat accept la cererea de prietenie din nevoia de a avea cat mai multi prieteni virtuali, pentru ca din inconstienta nu m-am gandit ca s-ar putea ca unii din ei sa fie "golani virtuali", pentru că stiu o fetita, apropiata mie, care are acum 14 ani, si are un cont de Facebook de cel putin 3 ani, si un ID de Messenger de si mai multi ani, si poate se confrunta cu o problema de genul imaginii de mai sus... Curiozitatea si naivitatea ii imping pe cei mai multi dintre copii pe site-uri cu continut periculos pentru ei. M-am gandit la acei multi prieteni pe care ii are ea pe Facebook, cine sunt ei, sau cine ar putea fi? Intamplator am aflat despre Campania celor de la Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii.

Botoşani, Cluj, Barlad, Bucuresti, Vaslui, Sibiu, sunt doar cateva din orasele in care s-a desfasurat Campania de prevenire a pornografiei infantile pe internet. Campania are ca scop descurajarea utilizării Internetului de către copii si învăţarea câtorva reguli minime de autoprotecţie.

Conform studiului EU KIDS Online realizat pe copii cu vârste între 11-16 ani, în cursul anului 2010, în 25 de ţări europene, cu finanţare prin programul Safer Internet al Comisiei Europene:

-copii români înregistrează cel mai mare procent la primirea de mesaje sexuale - fenomenul “sexting”, 24% declarând că au văzut sau primit mesaje sexuale online;

-32% dintre copiii români declară că au comunicat cu cineva pe internet pe care nu-l cunoşteau faţă în faţă, iar 13% dintre ei s-au dus să se întâlnească cu o astfel de persoană;

În medie, în Europa, copiii încep să utilizeze internetul în jurul vârstei de 7 ani. 38% dintre copiii cu vârste între 9 şi 12 ani care folo­sesc internetul afirmă că au un profil pe o reţea de socializare, în pofida restricţiilor de vârstă impuse. Peste 30% dintre copiii care utilizează internetul o fac prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar 26% prin intermediul consolelor de jocuri.

- 70% dintre elevii de gimnaziu accesează Internetul cel puţin o dată pe zi;

- 86% dintre elevii care accesează Internetul frecventează site-uri de socializare, au cont pe reţele de socializare – HI5, Messenger, Facebook, Twitter etc, iar fetele frecventează mai des aceste platforme.

- 70% dintre elevii de gimnaziu au întâlnit întâmplător pe Internet mesaje indecente sau pornografice;

- 25% dintre elevii de gimnaziu au oferit pe internet informaţii personale despre ei şi familiile lor, inclusiv fotografii.

Cateva siteuri care ne ajuta sa tinem copii din viata noastra departe de internet, sau macar sa-I tinem departe de abuzurile pe internet:

www.sigur.info. Acesta este un site unde sunt informatii mai multe despre cum se pot asigura copii de mesajele de tenta sexuala sau alt gen de sfaturi pentru parinti

http://www.gdd.ro/opendns-familyshield-protejeaza-ti-copiii-pe-internet.html aici se gasesc niste informatii care pot ajuta familiile cu copii care au acces la internet sa blocheze accesul copiilor la site-uri gen adult.

www.safernet.ro Safernet-Hotline pentru un Internet mai sigur

Reducerile de pret - o unealta a marketingului

Toata lumea iubeste reducerile si chiar daca uneori lucrurile nu sunt deloc asa, cuvantul " reducere" ne da iluzia ca suntem in avantaj, ca putem cumpara mai ieftin un produs sau serviciu.

Discount-urile fac abstractie de orice reguli si pot induce consumatorilor idea ca, de fapt, aceea este valoarea reala a unui produs. Ba mai mult, o astfel de abordare, i-ar putea face pe clienti sa se indoiasca de calitatea acestuia, lucru dificil in a le recastiga increderea.

Intrebarea care se pune inainte de a lua in considerare o companie de reduceri este daca pretul ramane singurul atu competitiv. Practic, cand se ofera un discount, atentia este redirectionata de pe valoarea sau calitatea unui bun pe costul acestuia. Doar ca pretul mic nu este o garantie a calitatii si clientii stiu asta.

Un bun exemplu de brand care nu doar si-a recunoscut pretul ridicat,dar s-a si mandrit cu acesta, este Stella Artois. Prin anii '80 , Stella Artois a venit pe piata cu o campanie si un slogan original: "Reassuringly Expensive" (Linistitor de scumpa), subliniind astfel superioritatea produsului si oferind garantia calitatii.

Studiile au relevat faptul ca reducerile diminueaza impactul produselor ofertate. Cu alte cuvinte, in mintea consumatorului obiectul supus discountului nu este perceput la fel de bine ca atunci cand are atasat pretul intreg. Acest lucru este valabil mai ales pentru medicamente, cosmetice sau alimente.

In mod surprinzator, reducerile pot fi, de asemenea, responsabile pentru insatisfactia clientilor, care se vor intreba de ce produsul isi poate permite un pret mai mic, iar daca tot si-l permite, de ce nu ramane tot timpul la nivelul acela; in plus daca au avut ghinionul de a plati pretul intreg inainte de reduceri, vor trai cu sentimentul ca au fost pacaliti.

Iata de ce relatia companiilor cu reducerile nu este una atat de facila precum ar putea parea la prima vedere. Uneori, ele pot face mai mult rau decat bine. Pentru a evita astfel de situatii, campaniile de reduceri trebuie sa aiba la baza o motivatie pertinenta, un scop clar si o serie de reguli.

Iata cateva modalitati de a oferi discounturi, fara a risca totusi prea mult:

1. Reduceri bazate pe volum: permit diminuarea pretului produsului in functie de cantitatea achizitionata.

2. Reduceri pentru plata in avans: benefice mai ales cand compania duce lipsa de lichiditati.

3. Bundled: mai multe produse din aceeasi categorie oferite spre vanzare ca un pachet complet.

4. Reduceri de sezon: mai ales pentru marfa care a ramas nevanduta de la un sezon la altul.

Afaceri născute de pe urma Facebook-ului (art. 8)

Cu siguranta ati observat cu totii ca in ultima perioada reteaua de socializare a lui Mark Zuckerberg s-a transformat intr-un adevarat fenomen. Tot mai multi oameni petrec ore in sir pe Facebook, socializand cu prietenii. Potrivit unui studiu citat de TechCrunch, aproximativ 8 persoane isi fac cont in fiecare secunda. Amploarea pe care acest Facebook l-a avut, de la lansare si pana in prezent, i-a determinat pe cativa intreprinzatori sa comercializeze diverse produse cu emblema acesteia. Astfel, o sa va prezint ce afaceri s-au nascut de pe urma celei mai populare retele de socializare din lume. Una dintre afaceri este Perna Facebook, care s-a nascut din ideea unui intreprinzator cu simtul umorului ce s-a gandit ca navigarea pe Facebook este extrem de obositoare. Asa ca s-a gandit sa scoata pe piata o perna cu emblema Facebook pe care sa te odihnesti in timp ce discuti cu prietenii sau cine stie ce mai faci. Perna este confectionata 100% manual si umpluta cu poliester, ceea ce o face sa fie destul de moale. Eu cred ca este o idee numai buna sa o folosesti atunci cand simti ca grijile virtuale te depasesc sau s-o daruiesti unui prieten, fan al cunoscutului site de socializare, bineinteles. Poti sa-ti comanzi o astfel de perna cu 5 dolari, daca te afli in Statele Unite sau Canada si cu 10 dolari din oricare alta parte a globului. O alta idee de afacere nascuta de pe urma Facebook-ului este Stampila Like sau Dislake. Facebook a promovat expresia „Imi place”/ ”Like”, oferindu-le posibilitatea utilizatorilor de a da cate un „Like” tuturor fotografiilor, articolelor, video-urilor, expresiilor, statusurilor care le plac, aratandu-si astfel aprecierea si preferintele pentru anumite lucruri. Daca te numeri printre dependetii de „Like-uri” si uneori ai tendinta de a da „click” cu degetele chiar si pe hartiile de pe birou, poti sa-ti cumperi o stampila, care nu numai ca imprima „Like-uri”, dar si „Dislike-uri”, spre deosebire de reteaua de socializare (unde nu poti da dislike unei postari). Poti astfel chiar sa le arati subalternilor tai daca ti-au placut sau nu rapoartele pe care le-au realizat. O astfel de stampila ne costa 15 dolari. Un alt exemplu este tricoul cu ferestre si like-uri. Personalizarea tricourilor este in voga de cativa ani. Cine nu a personalizat macar o data un astfel de articol de imbracaminte, pentru el sau vreun prieten? Cei mai multi care aleg astfel de produse, isi imprima diverse mesaje, fotografii, citate celebre sau desene amuzante. Potrivit ultimelor tendinte, pe tricouri se poarta acum ferestrele de Facebook cu diverse statusuri ori celebrele „Like-uri”. Pentru un astfel de tricou personalizat trebuie sa platim 20 de dolari. Adidasii Facebook sunt si ei la moda. Impactul pe care l-a avut aceasta retea de socializare in intreaga lume l-a determinat pe Gerry McKay sa se gandeasca sa creeze o pereche de pantofi sport, care sa poarte semnatura celebrului site. Mai mult, incaltarile, care duc foarte mult cu originalul Addidas sunt o combinatie de albastru, alb si gri, nuantele care predomina site-ul de socializare. Pantoful aduce insa foarte mult cu originalul Adidas. Pe una din partile interioare ale pantofului apare sloganul lui McKay „Facebook este un instrument utilitar care te ajuta sa ramai conectat cu oamenii din jurul tau”, iar pe cealalta „Hai sa facem lumea sa fie mai deschisa si mai conectata”. Pantofii sunt unisex, iar o astfel de pereche costa 95 de dolari. O alta ideea a avut un intreprinzator care a inventat guma de mestecat Facebook, creata pe ideea „sa sarbatorim modul in care ne-am cunoscut pe Facebook”, si anume cum s-a legat o prietenie pe reteaua de socializare. Pentru o guma Facebook trebuie sa scoatem din buzunar 1,25 dolari.

Search Engine Marketing V

Acum că am terminat cu partea teoretică, am considerat că ar fi interesantă şi partea practică. Astfel, în articolul acesta am să încerc analizez două siteuri care au fost tratate cu puţin SEM (Search Engine Marketing). În acest scop am ales două cuvinte cheie aleatoare parfumuri şi magazin online. Am ales primul şi al treilea rezultat afişat în urma introducerii lor în motorul de căutare pentru a observa factorii care au conferit cuvintelor cheie aceste poziţii. În cadrul acestor analize mă voi restrânge la 2 paşi ce vor cuprinde elementele de optimizare folosite de respectivele pagini, optimizarea în cadrul paginii şi optimizarea în afara paginii.

Drept urmare, primul pas a fost introducerea cuvântului parfumuri în bara de căutare a motorului de căutare. Al treilea rezultat a fost www.parfumeria.ro, un mic boutique online care oferă bineînteles parfumuri de diverse mărci, mai mult sau mai puţin cunoscute, pentru doamne şi domni şi produse cosmetice. După puţină cercetare am descoperit că acest site a apelat la ajutorul unor profesionişti pentru a realiza optimizarea poziţiei acestei firme în rezultatele unei căutări, respectiv Ondrill SRL sau optimizare-web-site.ro.

1. Optimizarea în cadrul paginii web

Acest tip de optimizare se referă la procesul de plasare corectă a cuvintelor cheie în cadrul paginii. Acest proces cuprinde schimbări aduse titlului, antetelor, conţinutului şi adresei URL pentru a îmbunătăţii poziţia paginii în rezultatele unei căutări într-un motor de căutare.

În prima instanţă voi vorbi despre metadatele paginii, informaţii privind conţinutul paginii, restrânse în tabelul de mai jos:

Titlu

Parfumuri, Parfumuri originale, Parfumuri femei, parfumuri barbati - parfumeria.ro

Cuvinte cheie

parfumeria, Ieftine, cumpara online, parfumuri, Apa de toaleta, Parfum, Discount, Originale, Online, Magazin, Cadouri

Descriere

Parfumuri originale. Parfumuri femei si parfumuri barbati. Oferte speciale de parfumuri. Produse cosmetic si de machiaj, oferte speciale pentru parfumuri

Cuvânt cheie optimizat

parfumuri

Imagini

36

Hartă site

DA

Mărimea site-ului

20044 bytes

Număr pagini

4230

2. Optimizarea în afara paginii web

Acest tip de optimizare include toate acţiunile de promovare a site-ului în afara designului in sine a site-ului. Acest proces cuprinde multitudinea legăturilor create către respectivul site, înregistrarea în directoare relevante industriei în care se încadrează activitatea paginii şi înregistrarea cât mai multor pagini în motorul de căutare.

Site-ul are 4,230 de pagini indexate în motorul de căutare Google, 43 în motorul MSN şi nici una în motorul Yahoo, iar în ceea ce priveşte legăturile create între site-uri terţe şi parfumeria.ro, prin intermediul Google acesta are 4 înregistrate şi nici una prin Yahoo.

În ceea ce priveşte traficul direcţionat către acest site, acesta are un rang de 1,702,369 vizitatori în 2011, dat de Alexa (un serviciu online ce măsoară traficul spre milioane de site-uri)

Tot în acest proces sunt incluse şi voturile sau clasamentele create în cadrul unor blogguri, însă parfumeria.ro nu a fost inclusă în nici un clasament creat în sfera bloggurilor. De asemenea nici în sfera socială nu a fost recenzat acest site, nu a publicat articole pe site-uri de specialitate şi nici nu a fost înregistrată ca bookmark online de clienţi.

La introducerea cuvintelor magazin online în motorul de căutare, prima poziţie în lista rezultatelor căutării este deţinută de emag.ro. eMAG s-a lansat în 2001 şi azi este liderul pieţei de comerţ electronic, are aproximativ 150 de angajati, organizati in mai multe departamente şi se ocupă cu vânzarea online a produselor electronice având cea mai variată gamă de produse într-un magazin de retail din ţară.

Ca şi în exemplul de mai sus voi începe analiza prin cei doi paşi:

1. Optimizarea în cadrul pagnii web

Titlu

Articole electronice, magazin online

Cuvinte cheie

vanzari online calculatoare, computere, aparate foto digitale, monitoare, imprimante laser si jet, telefoane gsm, software, componente PC, procesoare, notebook, laptop, laptop-uri, hard-diskuri, hard disk-uri, camera video, notebook, software, hardware, mobile, tastatura, mouse, boxe, sisteme, televizoare, LCD, LED,

Descriere

Cea mai variata gama de produse IT, electronice si electrocasnice, gadgeturi, jucarii, carti, muzica si filme. Multumit total sau banii inapoi in 30 de zile.

Cuvânt cheie optimizat

Magazin online

Imagini

93

Hartă site

NU

Mărimea site-ului

27125 bytes

Număr pagini

1.260.000

2. Optimizarea în afara paginii web

În cadrul acestui proces, se remarcă faptul că emag.ro are 1,260,000 de pagini indexate în motorul de căutare Google, 71,800 de pagini în MSN şi nici una în Yahoo, iar ca şi în cazul anterior, şi acest site are mai multe legături create prin Google, 99, faţă de Yahoo, 0.

În ceea ce priveşte traficul către această pagină în 2011, acesta are un rang de 2,730,000 dat de asemenea de Alexa. La fel ca şi în exemplul anterior, în ceea ce priveşte sfera bloggurilor nici acest site nu a fost introdus în clasamente sau recenzat de vre-unul dintre ele. Deosebirea stă în faptul că acest site însă are publicate două articole pe digg.com, un site social de media, unde oricine poate prezenta articole. Articolele populare pot ajunge pe prima paginp a site-ului, ceea ce conduce la redirecţionarea traficului spre site-ul în cauză.

Analizând astfel cele două tipuri de optimizări putem vedea exact motivele pentru care există diferenţe între poziţionarea celor două site-uri în rezultatele unei căutări. În primul rând, parfumeria.ro a reuşit optimizarea doar a 11 cuvinte cheie, spre deosebire de emag.ro care a optimizat 27 de cuvinte cheie. Aceste cuvinte cheie şi-au dovedit utilitatea prin faptul că rezultatele unei căutări bazate pe o mulţime mai mare de cuvinte cheie au ca şi finalitate obţinerea unei poziţii mai bune în lista rezultatelor direct proporţională cu mărimea mulţimii de cuvinte cheie optimizate.

De asemenea, emag.ro atrage utilizatorii şi prin optimizarea mai bună în cadrul paginii, mai multe imagini şi mai multe pagini, cu toate că îi lipseşte o hartă a site-ului, existentă în parfumeria.ro.

Nu în ultimul rând, în cadrul optimizării în afara paginii se poate observa încă o diferenţă. Deşi poate părea nesemnificativă, publicarea unor articole în sfera socială a lumii virtuale poate influenţa puternic nivelul traficului către o pagină dorită. emag.ro a înţeles acest lucru şi se reflectă probabil în rangul traficului obţinut la nivelul anului 2011, comparativ cu cel a parfumeria.ro.

În concluzie, deşi aceste pagini au fost tratate cu SEO şi au resimţit beneficiile acestui tratament, se pare că nici una dintre ele nu şi-a atins potenţialul maxim. Dacă diferenţele între cele două site-uri optimizate sunt atât de mari în rezultate şi atât de mici în modificările făcute în pagină, în cazul în care unul din cele două site-uri doreşte mai mult trafic, fie prin adăugarea mai multor cuvinte cheie indexului motorului de căutare, înscrierea în mai multe motoare de căutare, modificarea câtorva caracteristici legate de design sau simpla prezenţă pe un site social, un blog sau un clasament, acesta poate obţine rezultate uimitoare şi avans considerabil în faţa concurenţei.