vineri, 13 ianuarie 2012
5 metode să-ţi creşti şansele de angajare prin social media
Super idee de marketing
Pierzand timpul pe internet (in scop nobil, promit!), am gasito idee foarte foarte buna de marketing. Am aflat cum o marca de ciocolata a devenit cel mai popular brand de orice fel de pe facebook in Grecia! Foarte interesant, nu?
Intr-adevar, marca nu o ducea foarte rau, avea deja 85,000 de fani pana sa lanseze campania, dar a reusit efectiv sa-si tripleze numarul de fani in doar doua luni. Si ideea este foarte simpla. Dar geniala in acelasi timp. A folosit un truc in fata caruia cu totii cadem in plasa. Personalizarea. Parerea mea este ca cel mai bun atu al unui produs, serviciu sau brand este personalizarea. Vorbesc strict in termeni de promovare, nu de functionalitate.
Mai jos voi posta un scurt video care vorbeste despre campania respectiva. Stim cu totii engleza, deci banuiesc ca nu se supara nimeni. Si, sincer, va recomand sa-l vizualizati. Are doua minute jumatate, dar merita fiecare secunda. E genul de chestie pe care i-ai arata-o cuiva ca sa-l impresionezi.
Clipul vorbeste de la sine, deci nu are rost sa va mai povestesc. Luati-va portia de popcorn cu cascaval si priviti:
NHS Blood and Transplant - studiu de caz
- Adulți cu vârste cuprinse între 22 și 60 de ani
- Adulți activi cu vârste cuprinse între 22 și 60 de ani
- Tineri cu vârste cuprinse între17 și 21 de ani
joi, 12 ianuarie 2012
Search Engine Marketing IV
XML Trusted Feed reprezintă probabil cea mai recentă formă de marketing prin motoarele de căutare, fiind oferită de companiile specializate în SEM care se află în relaţii directe cu motoarele de căutare ce acceptă acastă formă de transmitere de date. Spre exemplu, Google nu acceptă XML Feeds.
XML Feed este procesul şi actul prin care se transmit informaţii către un motor de căutare utilizând limbajul de programare XML, care prin intermediul unor conteinere formatează informaţia în documente, la fel cum tag-urile fac în limbajul HTML. Ne putem imagina că XML Feed este un tabel în care prima coloană conţine URL-urile paginii iar celelalte coloane reprezintă celelalte variabile ale paginii respective (titlul, cuvintele cheie, descieri, conţinut, etc.).
În momentul în care utilizatorii iniţiază o căutare în motorul de căutare, acesta scanează datele pentru cel mai relevant rezultat, utilizând propriul său algoritm, îl compară cu un indice şi afişează rezultatele.
Printre motoarele de căutare care acceptă utilizarea XML Trusted Feed se numără AltaVista, AskJeeves şi Fast, cu toate că şi acestea permit numai partenerilor anterior aprobaţi să introducă pagini prin această metodă în motoarele de căutare. Mai mult, aceste motoare de căutare solicită un minim de 300-1000 de pagini per site înainte ca partenerul să se poată califica unui astfel de tip de transfer de informaţie.
Unii parteneri acceptaţi de motoarele de căutare ce utilizează XML Feed reuşesc să ocolască cerinţa minimului de pagini prin combinarea mai mulor site-uri de mici dimensiuni şi formarea unui unic site care însumează minimul de pagini. Pentru aceasta, combiăn paginile anumitor clienţi şi le înregistrează în motorul de căutare ca fiind parte din site-ul lor. Acesta direcţionează apoi traficul venit din XML Feed către propriul server, şi mai departe către site-urile mici folosite pentru a crea Feed-ul. Datorită faptului că traficul este direcţionat întâi parteneului motorului de căutare, deţinătorii site-urilor mici folosite, pot pierde controlul asupra poziţionării.
Cu toate acestea, dacă este folosit corect, XML Trousted Feed poate fi foarte eficient, partenerii care au cel mai mare succes cu această metodă fiind cei ce investesc cel mai mult timp şi cunoştinţe optimizând Feed-ul înaintea livrării lui.
Un motiv important pentru care mulţi ar apela la această metodă de SEM este faptul că XML Feed este mai ieftin decât PPC sau SEO. Ceea ce nu ştiu mulţi însă, este că exită probabilitatea ca deţinătorul site-ului să ajungă să plătească mai mult pe termen lung decât oricare altă metodă. Acest lucru se poate întâmpla datorită faptului că există un cost minim de 25 cenţi pe fiecare click făcut pe listare, ceea ce înseamnă că doar în 100 de click-uri pe un URL rezultat prin XML Trusted Feed, costurile depăşesc repede preţul cerut de celelalte metode.
Deşi sunt multe dezavantaje în adoptarea acestei metode în marketingul prin motoarele de căutare, aceasta aduce şi beneficii unor companii, dar şi aceastea trebuie să fie mari, să aibe mii de produse şi un site dinamic pentru a putea aborda această metodă. Statisticile arată că doar un mic procent din site-urile web au avut succes real prin utilizarea XML Trusted Feed.
Optimizarea prin motoarele de căutare stă încă la baza oricărei campanii de marketing prin motoarele de căutare. Prin investiţii făcute în arhitectura şi conţinutul unui site, beneficiile aduse companiei sunt palpabile. Multe companii nu înţeleg faptul că un site dinamic poate reprezenta centrul tuturor eforturilor de promovare realizate pe căi tradiţionale.
Strategii si tehnici de promovare online folosite in domeniul serviciilor recreative de parasutism (V)
Motor de căutare
|
Cotă de piață
|
82,7%
|
|
6,5%
|
|
4,7%
|
|
3,7%
|
|
0,5%
|
|
0,4%
|
|
0,0%
|
Politica pe Facebook
Facebook a cheltuit deja 550.000 de dolari in acest an fiscal pentru a face lobby, fata de 350.000 in 2010. Cu toate acestea, nu se poate compara cu Google sau cu Microsoft, care au cheltuit fiecare cate 3,5 milioane de dolari in acest an fiscal facand lobby. Facebook a angajat recent mai multi consultanti, indreptandu-se catre aceeasi ideologie imbratisata si de Google, conservatoare.
"Daca nu ai cont de Facebook, nu existi" a ajuns si la urechile politicienilor romani, care sunt din ce in ce mai activi pe retele de socializare. Sefi de partide ori parlamentari obisnuiti, ministere ori formatiuni politice, pe Facebrands, la sectiunea 'Politica', sunt inscrise 101 pagini, dublu fata de sfarsitul lui 2010.
Clasamentul profilurilor "politice pe Facebook" este condus de fostul candidat la presedintie din partea Partidului Verde, Remus Cernea, care a strans 31.825. Urmeaza ministrul Turismului, Elena Udrea, cu 27.630 de "like"-uri. Contul de pe reteaua de socializare i-a adus si probleme sefei PDL Bucuresti. Aceasta s-a trezit, in primavara, ca este foarte cald in casa. Iar pentru ca nu stia cum se opreste caldura si nu gasea niciun buton care sa o ajute, a deschis larg geamurile. Patania a impartasit-o, de buna voie, pe Facebook, un motiv suficient ca Elena Udrea sa fie luata peste picior. Ministrul Turismului a reusit insa, in 2011, sa il depaseasca in popularitate pe liderul PNL, Crin Antonescu, care a coborat doua locuri si ocupa locul patru in top, cu 20.920 de fani. Antonescu a fost surclasat si de Cezar Maroti, vicepresedintele de la Miscarea Verzilor, care a adunat 22.313. Miscarea Verzilor se afla pe locul sapte in clasamentul popularitatii virtuale, cu 14.131 de fani.
Tudy-Tim Zarcula, parlamentarul european care a ajuns in atentia presei dupa scandalul cu Oana Zavoranu, este si el foarte popular pe Facebook. 14.661 de internauti au apasat "like" pe Facebook.
Senatorul independent Mircea Geoana, debarcat din PSD si din functia de sef al Senatului, este mai popular, pe Internet, decat orice pesedist. Geoana are 10.925 de sustinatori virtuali, ocupand locul opt in clasamentul profilurilor "politice pe Facebook".
Edilul sef al Capitalei, Sorin Oprescu, are 6.327 de fani pe reteaua de socializare, fiind urmat de fostul premier Calin Popescu Tariceanu, al doilea liberal din top.
Cel mai popular pesedist pe Facebook este Marian Vanghelie, cu 5.537 de fani. Seful democrat-liberalilor, Victor Ponta, ocupa abia locul 21 in clasament (4.880 fani), fiind depasit in popularitate si de Daniel Constantin, liderul PC, care are 5.239 de persoane care au apasat "like" la postarile sale despre actualitatea politica.
UNPR si UDMR sunt, practic, inexistente pe Facebook.
Shopper Marketing
Comert online
MAGAZINE OKAZII
Pentru a veni în sprijinul celor care doreau să deschidă un business online, Okazii.ro a lansat platforma Magazine.Okazii.ro, adresată celor care doreau să treacă la următorul nivel şi să devină vânzători profesionişti pe Internet.
Este ieftin să deschizi un magazin online – oricine poate încerca, însă e mai dificil să ai performanţă fără experienţă în e-commerce şi o echipă profesionistă în spate. Vânzătorii care aleg platforma de magazine online de la Okazii.ro au la dispoziţie cea mai mare piaţă de desfacere din România, peste 2 milioane de potenţiali cumpărători lunar, expunere pe site-uri mari din .ro, plata cu cardul, tool-uri de marketing şi asistenţă profesionistă – toate cu costuri modice. Mare parte din posesorii de magazine online din România care colaborează cu Okazii.ro sunt mai mult decât mulţumiţi de rezultatele înregistrate.
Printre avantajele majore ale magazinelor Okazii.ro se număra:
- Unelte de design şi personalizare magazin
- Management de listare rapid
- Posibilităţi de promovare articole atât în cadrul magazinului cât şi pe Okazii.ro
- Instrumente puternice de marketing: reduceri, cross-promotion, email marketing
- Categorii speciale individualizate
Magazinul Okazii reprezintă o destinaţie atractivă de shopping, unde cumpărătorii pot afla mai multe despre tine, produsele tale şi politica ta. Această secţiune specială, care propune o cale simplă, rapidă şi eficientă de optimizare a afacerii pe Internet, este dedicată mai ales vânzătorilor ce desfăşoară o activitate intensă prin intermediul site-ului, care au rezultate remarcabile şi o experienţă relevantă în vânzări.
Trade marketing. Comunicarea in magazin
SMO pentru promovarea zonei Lacului Sfânta Ana Articolul 7. SMO integrat in structura site-ului
O alta metoda de optimizare pentru retelel sociale este SMO Integrat in structura siteului care se ocupa strict de facilitatile oferite de retelele sociale. Putem enumera printre acestea Like Box-ul de la facebook, care ofera o mini fereastra cu pagina de facebook,butonul de Like al facebook-ului, butonul de Tweet de la Twitter, butonul de Digg de la retea Digg, mai nou butonul +1 de la Google Plus, etc. Aceste pluginuri sunt destule si nu le voi enumera in aceast articol, ele putand fi exemplificate prin pluginul de la sfarsitul articolului, ce va ofera posibilitatea de a da Share la acest articol (chiar va si sfatui sa faceti acest lucru). Ideea este foarte simpla, benefica, crescand astfel posibilitatea vizitatorilor din siteul dumneavoastra de a raspandi siteul din diverse interese: culturale, noutati, amuzamente, etc... De asemeni aceste pluginuri nu se limiteaza doar la cateva butoane ci si la diverse module ale retelelor sociale ce ofera stiri, diverse sondaje de opinie, comentarii, etc.
Se observa ca tehnicile acestia sunt foarte des utilizate de catre majoritatea paginilor de web. Avantajul consta in interactivitatea. O pagina de web static nu este deloc interesanta, vizitatorul devine plictisit, nu este conectat la nici o retea sociala. In schimb conectarea paginii cu mai multe retele sociale. Diferenta dintre Social Media Optimization si Social Enginee Marketing este ca in SMO traficul provine nu din motoarele de cautare ci din alte surse, astfel obtinem o optimizare duala atat din siteurile de socializare cat si din google, tinand cont ca si siteurile de socializare se indexeaza la randul lor.
Avantajele SMO spuse de Rohit Bhargava care a initiat acest termen:
- Intarirea linkurilor ce face referinta la siteul dumneavoastra;
- Posibilitatea ca linkul dumneavoastra sa fie etichetat mult mai usor;
- Imbunatatirea popularitatii continutului din site-ul dumneavoastra;
- Incurajarea de MashUp;
- Conectarea cu mai multe comunitati de utilizatori;
- Distribuirea continutului cu o usurinta mult mai mare;