joi, 19 ianuarie 2012

Search Engine Marketing V

Acum că am terminat cu partea teoretică, am considerat că ar fi interesantă şi partea practică. Astfel, în articolul acesta am să încerc analizez două siteuri care au fost tratate cu puţin SEM (Search Engine Marketing). În acest scop am ales două cuvinte cheie aleatoare parfumuri şi magazin online. Am ales primul şi al treilea rezultat afişat în urma introducerii lor în motorul de căutare pentru a observa factorii care au conferit cuvintelor cheie aceste poziţii. În cadrul acestor analize mă voi restrânge la 2 paşi ce vor cuprinde elementele de optimizare folosite de respectivele pagini, optimizarea în cadrul paginii şi optimizarea în afara paginii.

Drept urmare, primul pas a fost introducerea cuvântului parfumuri în bara de căutare a motorului de căutare. Al treilea rezultat a fost www.parfumeria.ro, un mic boutique online care oferă bineînteles parfumuri de diverse mărci, mai mult sau mai puţin cunoscute, pentru doamne şi domni şi produse cosmetice. După puţină cercetare am descoperit că acest site a apelat la ajutorul unor profesionişti pentru a realiza optimizarea poziţiei acestei firme în rezultatele unei căutări, respectiv Ondrill SRL sau optimizare-web-site.ro.

1. Optimizarea în cadrul paginii web

Acest tip de optimizare se referă la procesul de plasare corectă a cuvintelor cheie în cadrul paginii. Acest proces cuprinde schimbări aduse titlului, antetelor, conţinutului şi adresei URL pentru a îmbunătăţii poziţia paginii în rezultatele unei căutări într-un motor de căutare.

În prima instanţă voi vorbi despre metadatele paginii, informaţii privind conţinutul paginii, restrânse în tabelul de mai jos:

Titlu

Parfumuri, Parfumuri originale, Parfumuri femei, parfumuri barbati - parfumeria.ro

Cuvinte cheie

parfumeria, Ieftine, cumpara online, parfumuri, Apa de toaleta, Parfum, Discount, Originale, Online, Magazin, Cadouri

Descriere

Parfumuri originale. Parfumuri femei si parfumuri barbati. Oferte speciale de parfumuri. Produse cosmetic si de machiaj, oferte speciale pentru parfumuri

Cuvânt cheie optimizat

parfumuri

Imagini

36

Hartă site

DA

Mărimea site-ului

20044 bytes

Număr pagini

4230

2. Optimizarea în afara paginii web

Acest tip de optimizare include toate acţiunile de promovare a site-ului în afara designului in sine a site-ului. Acest proces cuprinde multitudinea legăturilor create către respectivul site, înregistrarea în directoare relevante industriei în care se încadrează activitatea paginii şi înregistrarea cât mai multor pagini în motorul de căutare.

Site-ul are 4,230 de pagini indexate în motorul de căutare Google, 43 în motorul MSN şi nici una în motorul Yahoo, iar în ceea ce priveşte legăturile create între site-uri terţe şi parfumeria.ro, prin intermediul Google acesta are 4 înregistrate şi nici una prin Yahoo.

În ceea ce priveşte traficul direcţionat către acest site, acesta are un rang de 1,702,369 vizitatori în 2011, dat de Alexa (un serviciu online ce măsoară traficul spre milioane de site-uri)

Tot în acest proces sunt incluse şi voturile sau clasamentele create în cadrul unor blogguri, însă parfumeria.ro nu a fost inclusă în nici un clasament creat în sfera bloggurilor. De asemenea nici în sfera socială nu a fost recenzat acest site, nu a publicat articole pe site-uri de specialitate şi nici nu a fost înregistrată ca bookmark online de clienţi.

La introducerea cuvintelor magazin online în motorul de căutare, prima poziţie în lista rezultatelor căutării este deţinută de emag.ro. eMAG s-a lansat în 2001 şi azi este liderul pieţei de comerţ electronic, are aproximativ 150 de angajati, organizati in mai multe departamente şi se ocupă cu vânzarea online a produselor electronice având cea mai variată gamă de produse într-un magazin de retail din ţară.

Ca şi în exemplul de mai sus voi începe analiza prin cei doi paşi:

1. Optimizarea în cadrul pagnii web

Titlu

Articole electronice, magazin online

Cuvinte cheie

vanzari online calculatoare, computere, aparate foto digitale, monitoare, imprimante laser si jet, telefoane gsm, software, componente PC, procesoare, notebook, laptop, laptop-uri, hard-diskuri, hard disk-uri, camera video, notebook, software, hardware, mobile, tastatura, mouse, boxe, sisteme, televizoare, LCD, LED,

Descriere

Cea mai variata gama de produse IT, electronice si electrocasnice, gadgeturi, jucarii, carti, muzica si filme. Multumit total sau banii inapoi in 30 de zile.

Cuvânt cheie optimizat

Magazin online

Imagini

93

Hartă site

NU

Mărimea site-ului

27125 bytes

Număr pagini

1.260.000

2. Optimizarea în afara paginii web

În cadrul acestui proces, se remarcă faptul că emag.ro are 1,260,000 de pagini indexate în motorul de căutare Google, 71,800 de pagini în MSN şi nici una în Yahoo, iar ca şi în cazul anterior, şi acest site are mai multe legături create prin Google, 99, faţă de Yahoo, 0.

În ceea ce priveşte traficul către această pagină în 2011, acesta are un rang de 2,730,000 dat de asemenea de Alexa. La fel ca şi în exemplul anterior, în ceea ce priveşte sfera bloggurilor nici acest site nu a fost introdus în clasamente sau recenzat de vre-unul dintre ele. Deosebirea stă în faptul că acest site însă are publicate două articole pe digg.com, un site social de media, unde oricine poate prezenta articole. Articolele populare pot ajunge pe prima paginp a site-ului, ceea ce conduce la redirecţionarea traficului spre site-ul în cauză.

Analizând astfel cele două tipuri de optimizări putem vedea exact motivele pentru care există diferenţe între poziţionarea celor două site-uri în rezultatele unei căutări. În primul rând, parfumeria.ro a reuşit optimizarea doar a 11 cuvinte cheie, spre deosebire de emag.ro care a optimizat 27 de cuvinte cheie. Aceste cuvinte cheie şi-au dovedit utilitatea prin faptul că rezultatele unei căutări bazate pe o mulţime mai mare de cuvinte cheie au ca şi finalitate obţinerea unei poziţii mai bune în lista rezultatelor direct proporţională cu mărimea mulţimii de cuvinte cheie optimizate.

De asemenea, emag.ro atrage utilizatorii şi prin optimizarea mai bună în cadrul paginii, mai multe imagini şi mai multe pagini, cu toate că îi lipseşte o hartă a site-ului, existentă în parfumeria.ro.

Nu în ultimul rând, în cadrul optimizării în afara paginii se poate observa încă o diferenţă. Deşi poate părea nesemnificativă, publicarea unor articole în sfera socială a lumii virtuale poate influenţa puternic nivelul traficului către o pagină dorită. emag.ro a înţeles acest lucru şi se reflectă probabil în rangul traficului obţinut la nivelul anului 2011, comparativ cu cel a parfumeria.ro.

În concluzie, deşi aceste pagini au fost tratate cu SEO şi au resimţit beneficiile acestui tratament, se pare că nici una dintre ele nu şi-a atins potenţialul maxim. Dacă diferenţele între cele două site-uri optimizate sunt atât de mari în rezultate şi atât de mici în modificările făcute în pagină, în cazul în care unul din cele două site-uri doreşte mai mult trafic, fie prin adăugarea mai multor cuvinte cheie indexului motorului de căutare, înscrierea în mai multe motoare de căutare, modificarea câtorva caracteristici legate de design sau simpla prezenţă pe un site social, un blog sau un clasament, acesta poate obţine rezultate uimitoare şi avans considerabil în faţa concurenţei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu