luni, 16 ianuarie 2012

Retele de socializare- analiza de ansamblu a retelelor de socializare existente



Rolul principal al retelelor de socializare este promovarea unei persoane, a unei firme, a unui brand, a unui produs etc. Din pacate nu multi inteleg importanta acestor retele si isi pierd timpul in loc sa utilizeze totul in folosul lor.
Aceste retele ofera posibilitatea firmelor sa isi promoveze produsele si sa castige noi potentiali clienti. De asemenea, firmele care au un blog pot profita de aceste retele de socializare pentru a isi promova articolele si implicit imaginea firmei.
Dintre toate retele de socializare mentionate in articolele anterioare, Facebook si Twitter sunt cele mai populare.
Pe langa retelele mentionate anterior mai exista si altele care au un numar mai redus de utilizatori, dar care au si ele o serie de aplicatii care pot fi de folos celor care le utilizeaza.
Hi5 a fost fondat in 2003, in India iar in prezent are aproximativ 80 milioane de utilizatori la nivel global. Cei mai multi utilizatori au varsta intre 13-18 ani; astfel firmele care doresc sa se promoveze prin aceasta retea trebuie sa tina cont de caracteristicile demografice ale utilizatorilor. Astfel se pot realiza campanii de promovare dedicate tinerilor. Aceasta retea ofera, de asemenea, posibilitati multiple de targetare. Ca si punct slab, Hi5 nu detine nicio posibilitate de cenzurare a informatiilor postate de utilizatori.
Ca si modalitati de promovare, Hi5 pune la dispozitie: campanii de bannere, profil branduit, concursuri organizate pe pagina de profil.
MySpace este o retea de socializare care ofera utilizatorilor posibilitatea de a comunica cu prieteni dincolo de limitele impuse de granitele tarii. Astfel se pot crea profiluri personale, bloguri, se pot posta poze, muzica, videoclipuri.
Varianta romaneasca pentru Youtube este Trilulilu.ro care are ca scop prezentarea de videoclipuri cu rol promotional.
O alta retea sociala de nisa este Toti pentru unul si se adreseaza tinerilor, fiind vorba de o comunitate omogena.
Printre retelele romanesti se numara si Netlog si Neogen.
Netlog este o retea de socializare care are un numar de 84 milioane de utilizatori inregistrati. In cazul in care doresti promovarea firmei prin intermediul Netlog, iti poti crea un profil si poti distribui o serie de linkuri care pot fi considerate interesante de vizitatori. Astfel, vizitatorii vor vizualia aceste site-uri si aceasta poate constitui o modalitate de promovare.
Neogen este o retea de socializare care poate ajuta la promovarea unei firme prin campanii de branding, campanii de bannere, dar si transmiterea de mesaje promotionale prin targetarea utilizatorilor in functie de sex, varsta etc.
Un alt avantaj oferit de aceasta retea de socializare este faptul ca plata mesajelor se face doar pentru cele care sunt deschise si nu pentru cele trimise.
Ca o concluzie, sper ca aceste articole sa va fi ajutat in activitatile pe care le realizati si sper ca v-ati dat seama ca a fi parte dintr-o retea de socializare nu este o pierdere de timp atata vreme cat stii sa o folosesti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu