joi, 19 ianuarie 2012

Reducerile de pret - o unealta a marketingului

Toata lumea iubeste reducerile si chiar daca uneori lucrurile nu sunt deloc asa, cuvantul " reducere" ne da iluzia ca suntem in avantaj, ca putem cumpara mai ieftin un produs sau serviciu.

Discount-urile fac abstractie de orice reguli si pot induce consumatorilor idea ca, de fapt, aceea este valoarea reala a unui produs. Ba mai mult, o astfel de abordare, i-ar putea face pe clienti sa se indoiasca de calitatea acestuia, lucru dificil in a le recastiga increderea.

Intrebarea care se pune inainte de a lua in considerare o companie de reduceri este daca pretul ramane singurul atu competitiv. Practic, cand se ofera un discount, atentia este redirectionata de pe valoarea sau calitatea unui bun pe costul acestuia. Doar ca pretul mic nu este o garantie a calitatii si clientii stiu asta.

Un bun exemplu de brand care nu doar si-a recunoscut pretul ridicat,dar s-a si mandrit cu acesta, este Stella Artois. Prin anii '80 , Stella Artois a venit pe piata cu o campanie si un slogan original: "Reassuringly Expensive" (Linistitor de scumpa), subliniind astfel superioritatea produsului si oferind garantia calitatii.

Studiile au relevat faptul ca reducerile diminueaza impactul produselor ofertate. Cu alte cuvinte, in mintea consumatorului obiectul supus discountului nu este perceput la fel de bine ca atunci cand are atasat pretul intreg. Acest lucru este valabil mai ales pentru medicamente, cosmetice sau alimente.

In mod surprinzator, reducerile pot fi, de asemenea, responsabile pentru insatisfactia clientilor, care se vor intreba de ce produsul isi poate permite un pret mai mic, iar daca tot si-l permite, de ce nu ramane tot timpul la nivelul acela; in plus daca au avut ghinionul de a plati pretul intreg inainte de reduceri, vor trai cu sentimentul ca au fost pacaliti.

Iata de ce relatia companiilor cu reducerile nu este una atat de facila precum ar putea parea la prima vedere. Uneori, ele pot face mai mult rau decat bine. Pentru a evita astfel de situatii, campaniile de reduceri trebuie sa aiba la baza o motivatie pertinenta, un scop clar si o serie de reguli.

Iata cateva modalitati de a oferi discounturi, fara a risca totusi prea mult:

1. Reduceri bazate pe volum: permit diminuarea pretului produsului in functie de cantitatea achizitionata.

2. Reduceri pentru plata in avans: benefice mai ales cand compania duce lipsa de lichiditati.

3. Bundled: mai multe produse din aceeasi categorie oferite spre vanzare ca un pachet complet.

4. Reduceri de sezon: mai ales pentru marfa care a ramas nevanduta de la un sezon la altul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu