joi, 19 ianuarie 2012

Marketing prin e-mail (art. 8)

Una dintre marile forte ale marketingului direct on-line este posibilitatea de a masura precis eficacitatea campaniilor. Incepand din momentul in care internautul se conecteaza la retea, orice actiune executata in timpul navigarii sale pe web va putea fi masurata:

- in functie de diferite criterii cum ar fi: rata de raspuns, rata medie a cosului de cumparaturi etc

- pe acelasi criteriu: rata de deschidere, rata de clicuri pe link hipertext, data si ora clickurilor etc


Totusi, pentru a putea masura, analiza si intelege in profunzime actiunile si comportamentul internautului pe web este esential sa cunoastem toate informatiile despre raspunsul campaniei prin e-mail si sa utilizam solutii tehnice numite tehnologii de tracking care permit urmarirea comportamentului unui destinatar dupa receptarea unui e-mail prin intermediul IP care il leaga la retea.

Exista doua tipuri de IP:




  • adrese fixe pentru utilizatorii profesionisti conectati permanent la Internet


  • adrese mobile sau dinamice atribuite aleatoriu internautilor de catre serverele de acces in momentul conectarii, in functie de adresele disponibile.


Monitorizarea deschiderii mesajelor- solutia profesionala cea mai simpla si mai utilizata pentru a sti daca mesajul a fost dschis consta in integrarea unei imagini minuscule de 1 pixel pe 1 pixel, ascunsa in interiorul mesajului si invizibila pentru ochi. Aceasta imagine nu este transmisa o data cu mesajul propriu-zis. Ea este descarcata in email incepand din momentul in care destinatarul deschide mesajul. Imaginea contine, in general, un cod al clientului sau prospectului si codul operatiunii de e-mailingul. Descarcarea acestei imagini va face apel la un program de pe un server om-line, al responsabilului de campanie sau uneori al clientului si astfel va transmite bazai de date ca respectivul destinatar a deschis mesajul.



Tracking-ul poate fie sa inregistreze o singura data deschiderea unui mesaj pentru un internaut, o operatiune de e-mailing sau o adresa IP, fie poate urmari deschiderile multiple, adica redescgiderile succesive ale mesajului (de exemplu cateva ore au zile dupa prima deschidere).



Monitorizarea clicurilor pe e-mail





  • clicurile catre site-ul web- principala solutie profesionala este serverul de redirectionare. Este vorba de un server on-line care va fi un intermediar intre site si computerul internautului. Serverul de redirectionare va inregistra in baza de date trei tipuri de informatii colectate:cine a dat click, cand si pe ce pagina web a site-ului, pe ce link.



  • clicurile catre paginile de microsite ale campaniei prin e-mail- cand primesti un mesaj al unei campanii prin e-mail, linkurile hipertext ne invita sa vizitam fie site-ul web principal, fie paginile uneu microsite dedicat operatiunii: un formular de inscriere, un bon de comanda, un cupon electronic etc


In concluzie marketingul prin e-mail evolueaza foarte repede. In ciuda avantajelor si dezavantajelor marketingului prin e-mail, acesta te totusi zile frumoase inainte. In urma unui studiu (35.000 respondenti) se poare observa ce au raspuns acestia la urmatoare intrebare:"Foarte frecvent, firmele al caror client sunteti va propun sa primiti informatii corespunzand centrelor dumneavoastra de interes. Cum preferati sa primiti aceste informatii?"








Studiul: "Barometrul intruziunii", Market Audit, aprilie 2007



Dupa cum se poate observa pe langa celelalte forme de obtinere a informatiilor, e-mailingul ramane centrul preferat de cele mai multi dinte respondenti. Daca advertiserul vine cu o oferta adaptata si personalizata, daca se evita saturatia si respecta sincronizarea, e-mailul este deosebit de apreciat de internauti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu