miercuri, 18 ianuarie 2012

Cum măsurăm rezultatele activitaţii noastre pe reţelele sociale?

Deoarece am vorbit până acum despre feluri în care se pot utilize reţelele sociale pentru a promova o afecere, a sfârşit este foarte important pentru un manafer să ştie şi ce reyultate a avut pe urma acestora. Astfek îşi poate da seama dac resursele consumate în acest sens au meritat şi în care merită investit şi pe viitor.

La momentul de faţă măsurarea eficienţei promovaii pe reţele sociale este un mister pentru forte multi specialist in marketing, iar cei care reusesc să îl măsoare, au propriile lor tactici şi metode complicate. Însă nu există o singură unealtă cu care să se poată măsura aceste rezultate. Astfel am adunat mai jos câteva tehnoco pemtru evaluarea reţelelor sociale.

1. Utilizarea reţelelor sociale este doar vehicolul, nu şi destinaţia.

De foarte multe ori, ne gândim la utilizarea Reţelelor siciale ca fiind destinanaţia, adică vrem sa fim prezenţi pe cât mai multe reţele sociale, şi uităm de ce facem lucrul acesta. De foarte multe ori ne concentrăm atât de tare pe optimizare şi pe atragerea oamenilor pe paginile noastre încât nu mai verificăm şi ce efect are acest lucru asupra evoluţiei firmei noastre. Având ca rezultat risipirea resurselor.

Specialiştii compară măsurarea eficienţei reţelelor sociale cu măsurarea eficienţei unei cărţi de vizită. La conferinţe de obicei se împart foarte multe carţă de vizită, dar nu se ştie daca a avut vre un rezultat benefic asupra firmei. La fel ca şi în cazul unui fan pe Tweeter sau pe Facebook, o singură carte de vizită nu reprezintă un potenţial foarte ridicat. Astfel nu trebuie să ne întrebăm care este venitul adus de prezenţa pe o reţea de socializare, ci care este rata de conversie a actiunilor desfăşurate prin reţelele de socializare.

Prin urmare o reţea de socializare trebuie să ii transforme pe utilizatorii acestuia în consumatori al produsul sau serviciul firmei respective.

2. Învaţă din discuţiil.

Specialiştii sunt de părere că firmele ar trebui să fie atenţi la disciţiile de pe paginile lor şi să afle cum cele spuse ar putea contribui la evoluţia fiecare departament al firmei respective. Dorinţele clienţilor cel mai simplu se pot deduce din conversaţiile lor, şi astfel o firmă poate avea acces în mod direct la preferinţele acestora.

Un exemplu în acest sens este pagina de Facebook al unui bucătar, care are peste 1 milion de membriii, şi pentru fiecare post are în medie un numar de 2000 de like-uri si 600 commenturi. În cazul lui aceste cifre nu spun prea multe. Pentru a afla totusi ceva despre acestea, ideal ar fi ca acel bucatar sa fie atent la volumul raspunsurilor primite in funcţie de tipul postarii. Astfel a observat ca mai multi raspund pozitiv in cazul în care postează o reţetă cu carne de pui decât în cazul în care se postează o reţetă cu carne de porc. Daca aceste date sunt monitorizate în timp, pot oferi informaţii utile în cazul în care bucătarul ar vrea să publice o carte, şi astfel poate stabili ce fel de reţetă să includă în aceasta. De exemplu, ar fi indicat să includă mai multe reţete cu pui decât cu porc. Astfel reţelele sociale ar contribui la o carte mai de succes, şi acest lucru ar putea fi masurat în venitul generat de vânzarea unui număr mai mare de cărţi.

3. Inidcele de performanţă

Când dorim să măsurăm eficienţa utilizării reţelelor sociale, în primul rând este important să înţelegem care sunt ecele departamente ale firmei noastre care folosesc reţelele sociale în munca lor. După aceea se măsoară performanţa acelor departamente, pentru că în mod sigur şi reţelele sociale un un rol în rezultatea acestora.

Astfel se pot folosi metodele de măsurare specifice pentru fiecare departament în parte, pentru că precum am menţionat mai sus,. succesul şi rezultate acelui departament au fost influenţate şi de reţelele sociale.

În concluzie, nu este o metodă anume care să măsoare exact ce efect are prezenţa unei firme pe reţelele de socializare, însa importanţa acestora în rezultatele firmei nu este de neglijat. Prin urmare este important pentru o formă să fie prezent pe astfel de reţele şi să le folosească ca o metodă de a obţine date direct de la populaţie, precum să si trimită informaţii la aceştia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu