joi, 19 ianuarie 2012

CERCETARI DE MARKETING ONLINE (8)


Cercetările online nu sunt utilizate doar de firmele mici sau cercetatori care nu au resurse financiare importante la dispoziţie. Acestea au intrat din ce în ce mai mult în practica firmelor mari, specializate în realizarea cercetărilor de marketing. Un astfel de exemplu este firma Daedalus, care şi-a format un panel de respondenţi cărora le trimite periodic chestionare spre a fi completate. Panelul este în continuă dezvoltare, membrii acestuia fiind încurajaţi să transmită invitaţia de înscriere în panel şi altor cunoştinţe sau rude.


Pentru a face parte din panelul Daedalus Online este inregistrarea pe site-ul www.daedalusonline.ro. Această înregistrare este gratuită şi necesită completarea pe scurt a unor informaţii personale cu privire la vârstă, educaţie, familie, venit, dar şi despre folosirea Internetului, a telefonului mobil sau a televizorului. Pe acest site se poate înscrie oricine doreşte să participe la completarea chestionarelor şi în schimbul acestui lucru se primesc diferite stimulente. Aceste stimulente se acordă sub formă de puncte, fiecare punct valorând 1 eurocent.

La înregistrare, utilizatorul va primi 50 de puncte, ceea ce înseamnă 0.50 €. Apoi, după completarea fiecărui chestionar acestuia i se va mai aloca un număr de puncte, ce variază în funcţie de lungimea şi dificultatea sondajului. Modul de alocare a acestor puncte este prezentat în tabelul de mai jos :


Chiar dacă respondentul nu corespunde profilului căutat pentru acel sondaj şi nu va putea completa chestionarul până la sfârşit, acesta va fi recompensat cu 20 de puncte pentru intenţia sa de a se implica în oferirea de răspunsuri la respectiva cercetare.

Cercetările efectuate de Grupul Daedalus acoperă multiple domenii, cum ar fi: consumul de alimente sau alte produse, lansarea unor produse noi,  reclamele TV, satisfacţia clienţilor etc. În vederea completării chestionarelor cei de la Daedalus trimit  invitaţii pe email, unde poate fi accesat un link în vederea completării. Chestionarele încep întotdeauna cu date de identificare a respondentului din punct de vedere al profilului căutat pentru cercetare (vărsta, sexul, venituri, localitatea de domiciliu etc.). Dacă profilul respondentului corespunde celui căutat, se continuă administrarea chestionarului. Dacă nu, i se mulţumeşte respondentului şi i se oferă punctele bonus pentru participare. De asemenea, la completarea unui chestionar, utilizatorul are şansa să câştige, prin tragere la sorţi, unul dintre cele trei premii, oferite o dată pe lună, în valoare de 400 lei.

O alta modalitate de a acumula puncte este prin recrutarea de prieteni care să se înregistreze pe site pentru completarea de sondaje. La fiecare nouă înregistrare, cel care a făcut invitaţia primeşte 100 de puncte.



După acumularea a mai mult de 1000 de puncte, acestea pot fi transformate în bani. Plata se va efectua în cont, la sfârşitul lunii în care a avut loc solicitarea.


Pentru plata respectivelor sume, se solicită respectivului utilizator datele personale şi contul în care urmează a fi viraţi banii (vezi figura de mai sus). Utilizatorul poate opta pentru a aştepta să se acumuleze un număr mai mare de puncte, nefiind obligatorie solicitarea plăţii după acumularea celor 1000 de puncte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu