joi, 29 decembrie 2011

Campanii pe internet (...)


Se pare ca nu a fost in zadar! La o luna de la lansarea campaniei "Romanii sunt destepti", echipa de creatie McCann Erickson si echipa de marketing Kandia Dulce au anuntat intr-o conferinta de presa atingerea numarului de 600.000 click-uri contorizate pe site-ul www.romaniisuntdestepti.ro si schimbarea predictiilor in motoarele de cautare Google in cele 6 limbi propuse (romana, engleza, franceza, spaniola, italiana, germana), la care s-au adaugat si olandeza si belgiana la cautarea sintagmei "romanii sunt".

Rezultate partiale

In prima saptamana de campanie au fost generate 400 de postari pe blogurile romanesti. Bloggerii au reprezentat o componenta importanta a difuzarii in media si, special pentru acestia, site-ul pune la dispozitie butoane customizabile in care fiecare poate continua sintagma "romanii sunt…" si pot afisa mesajul apoi Facebook sau pe blog.

Pe 20 decembrie, counter-ul oficial de pe site a inregistrat 600.000 cautari, dar potrivit declaratiilor echipei McCann, multi dintre useri au cautat direct in Google, cautari care nu pot fi contorizate.

Site-ul, care si-a propus sa iasa din zona corporate si sa devina mai mult unul de content, a inregistrat in prima luna de activitate 150.000 de vizitatori unici care au petrecut in medie pe romaniisuntdestepti.ro peste 3 minute. Pe site au fost incarcate stiri si testimoniale ale unor persoane publice care sustin campania.

Desi are o componenta puternica de imagine, campania are si o componenta de incurajare a vanzarilor prin activari online si in-store. Online, aproximativ 30 de persoane si-au inlocuit pozele de profil cu poze cu ei si batonul de ciocolata ROM.

Desi obiectivul campaniei era sa schimbe sugestiile motorului de cautare de 1 Decembrie, iar echipa de creatie se astepta ca acest lucru sa se intample chiar mai devreme, rezultatele au aparut doar partial. Primul succes a venit din Franta, la inceputul lunii decembrie, cand Google.fr oferea ca prima sugestie "les roumains sont intelligents". Au urmat predictii favorabile pentru Italia, Spania, Google.co.uk, google.com sau chiar Google.nl.

Campania a avut reactii in media romaneasca, dar si peste hotare, acolo unde reteaua McCann a sustinut filiala din Romania si a preluat hashtag-ul oficial de pe Twitter.



Sursa: IQads











luni, 26 decembrie 2011

1. The first... Finally!


Asadar, iata-ma la prima mea postare... Si pentru ca inca mai suntem in mijlocul `febrei` Craciunului, m-am gandit sa vorbesc despre ceva ce am gasit intamplator pe internet si ce altceva puteam gasi, decat ceva legat de Craciun http://blog.etarget.ro/content-marketing/perioada-potrivita-sa-va-imbunatatiti-brandingul.html
Incep sa-mi dau seama cu fiecare an care a trecut, ca Sarbatorile nu mai au aceeasi insemnatate si cand spun asta ma refer la faptul ca marketingul a patruns sub bradul nostru de Craciun, l-a acaparat pe Mosul, ne-a acaparat pe noi. De ce spun asta? Spun asta pentru ca, cu cativa ani in urma, asteptam seara de Craciun ca sa ni se reintregeasca familia, sa luam masa impreuna, asteptam sa mergem la colindat, pe cand acum... cand ne gandim la Craciun ne gandim mai mult la ce fel de cadouri o sa facem, de unde o sa le cumparam... Si acum am zis cuvantul magic al sarbatorii `cumparam`.
Si pentru ca viata pe care o ducem acum, ne face sa fim grabiti, sa traim in viteza unde in alta parte o sa gasim sa cumparam cadouri, daca nu pe internet. Aici aveti cateva site-uri vizitate si de mine recunosc :)
  • www.Okazii.ro
  • www.e-mag.ro
  • www.strollers.ro
  • www.magicashop.ro
  • www.aoro.ro
  • www.clickshop.ro
  • www.mini-prix.ro
  • www.fashionup.ro
Si lista ar putea continua, dar cred ca deja cadourile au fost cumparate... oricum ideea principala este ca suntem foarte usor de influentat, de manipulat, iar marketingul de calitate reuseste asta cu succes.

Si daca printr-o simpla felicitare de Craciun, Coca-cola a reusit sa impuna imaginea actuala a Mosului in rosu... inchipuiti-va ce influenta poate avea o reclama buna postata pe internet, locul in care tot mai multe persoane isi petrec timpul.

Google AdSense

Google AdSense

Google Adsense este un program foarte bun pentru a face bani prin intermediul blogului sau site-ului tau. Acesta este un program de publicitate online care apartine lui Google. Prin crearea unui cont, daca site-ul tau este acceptat, fiecare isi poate crea niste reclame(ad-uri) si personaliza dupa propriul gust. AdSense genereaza un cod JavaScript pentru fiecare ad, iar acesta trebuie inclus in paginile site-ului. Ad-urile sunt de doua tipuri: imagine si text. Acestea vor face reclama la site-uri care sunt alese pe baza continutului paginii unde se afla acel ad. Spre exemplu, daca site-ul sau blogul meu este despre produse cosmetice, ad-urile AdSense vor fi majoritatea cu si despre produse cosmetice, sau daca am un blog despre calatorii, cel mai probabil ad-urile vor fi ale diverselor firme de turism care ofera pachete promotionale de calatorii.

Aparent este usor sa faci bani cu Google AdSense, dar nu este chiar asa usor. Nu este suficient sa iti faci un cont pe blogspot.com sau wordpress.com, sa scrii un articol despre o anume tema, sa pui niste ad-uri si asa sa inceapa sa vina banii. Exista niste factori, precum traficul lui, topicul site-ului, tipul si pozitionarea ad-urilor, care determina suma de bani care o vei castiga.


Cum sa iti faci un cont AdSense!!

Mai intai de toate, trebuie sa ai deja un blog sau un site, pentru ca este nevoie de adresa atunci cand se creeaza contul. Apoi trebuie selectata limba site-ului pe care pui ad-ul. Se pot pune ad-uri pe site-uri in mai multe limbi, dar aici se alege site-ul pe care l-am completat la primul pas. Dupa aceasta se completeaza datele de contact. Aceste informatii trebuie sa reprezinte adresa valida, pentru ca aici este unde veti primi banii. Apoi se introduce numele intreg, adresa, codul postal, orasul in care locuiti, iar apoi urmeaza un pas foarte important. Trebuie bifata casuta “i agree that i can receive checks made out of the payee name i have listed above”, care arata faptul ca esti de accord sa primesti banii in contul completat la un pas anterior.
De asemenea trebuie raspuns la o intrebare despre cum ai aflat de Google AdSense si sa bifezi casutele legate de termenii de folosire. Acestia trebuie cititi cu multa atentie, pentru ca mai apoi sa nu aveti surprise, nerespectand termenii de folosire. Respectandu-I nu vei avea niciun fel de probleme.
Dupa crearea contului, va urma o perioada probabil chiar de o saptamana pana cand google accepta contul, sau il respinge, daca termenii de folosire sunt incalcati. Dupa aceasta, se poate insera codul AdSense pe site.

Venitul din AdSense

Venitul din AdSense depinde de urmatorii factori: traficul site-ului, valoarea ad-urilor si CTR(click through rate) ad-ului .

Venit = trafic + valoarea ad-uri + CTR

Aceasta este considerata ecuatia succesului pentru a creste veniturile, este suficienta imbunatatirea doar unuia dintre factori. Spre exemplu daca aveti 1000 de vizitatori pe luna, ad-urile sunt in medie de 5 centi pe click iar CTR-ul este de 5%, daca ai dubla CTR-ul (10%), in conditiile in care traficul si valoarea ad-urilor ramane aceeasi, atunci aceasta dublare a CTR-ului ar insemna dublarea venitului.

AdSense pentru cautare
O alta metoda de monetizare a blogului este casuta de cautare personalizata Google. Pentru a folosi AdSense pentru cautare, tot ce trebuie sa faci este sa te loghezi in contul de AdSense, alegi AdSense pentru cautare, alegi cum vreti sa arate casuta de cautare si rezultate afisate de Google, iar atunci cand cineva cauta ceva prin intermediul sitului tau si face click pe un link sponsorizat, vei primit bani. Practic, este ca si cum ai avea propriul motor de cautare personalizat. Se pot filtra rezultatele, customiza paginile cu rezultatele cautarii si multe altele.

AdSense pentru feed-uri
Daca ai feed RSS pe site(ajuta la publicarea noilor intrari), poti de asemenea sa faci bani cu ajutorul acestora folosind AdSense. Tot ce trebuie sa faci este sa iti adaugi feed-ul pe feedburner, apoi intri in contul de AdSense, alegi AdSense for Feeds si setezi diverse optiuni precum tipul reclamelor (text, imagine sau ambele), frecventa de aparitie a ad-urilor si altele. Avantajul feed-urilor RSS este ca poti oferi mai multor persoane posibilitatea de a citi articolele si de a iti vizita situl, pentru ca multe persoane prefera sa se aboneze prin RSS si sa primeasca ultimele aricole atunci cand le postezi, in loc sa intre in fiecare zi pe site sa vada noile articole postate.

AdSense pentru domenii
Acesta permite ca, in cazul in care avem domenii pe care nu le folosim sau care sunt inca in constructie, sa afisam, in loc de clasicul “Under construction”, linkuri sponsorizate Google. Aceasta metoda nu este foarte folosita si nu este prea eficienta. Nu cred ca merita sa cumperi un domeniu special ca sa pui astfel de linkuri. Putem avea mai mult succes daca pe domeniul respectiv punem un site cu continut de calitate, care sa atraga utilizatorii si sa ofere informatii utile din diverse domenii, in functie de pasiunile noastre.