vineri, 7 ianuarie 2011

Buget pentru publicitate pentru P&G


Procter&Gamble, unul dintre cei mai importanţi investitori în publicitate din România şi liderul pieţei de bunuri de larg consum nealimentare, acesta vinde branduri precum Ariel, Tide, Pampers, Bonux, Fairy şi Braun, îşi majorează în acest an bugetele de promovare pe internet şi reţele sociale (Facebook, Twitter).
P&G este cel mai mare jucător de pe piaţa bunurilor de larg consum nealimentare cu afaceri de circa 350 de milioane de euro şi profit de 16,5 mil. euro în 2009 (cifrele sunt cumulate pentru P&G Distribution, P&G Marketing şi P&G Materials Management), potrivit datelor Registrului Comerţului.

Compania nu oferă nici cifre privind bugetul total de promovare, dar spune că s-a adaptat tendinţelor pieţei, în condiţiile în care tot mai mulţi români utilizează atât internetul, cât şi reţelele sociale.

Asa cum procedeaza majoritatea firmelor mari in ultima perioada, bugetul va fi folosit si pentru promovarea prin noile canale media care sunt acum in tendinta - retele de socializare.

Potrivit SF, P&G este la acest început de an şi cel mai mare investitor în publicitate pe TV, cu o dublare a numărului de inserţii publicitare în primele săptămâni din ianuarie 2011 comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Sursa:

http://www.zf.ro/companii/p-g-creste-bugetul-de-promovare-pe-internet-si-retele-sociale-7922579

Romania, codasa Europei la shopping-ul online in 2010

Cumparaturile online nu au prins, inca, in Romania. Acesta este un raport Eurostat, care arata ca romanii se claseaza pe ultimul loc in randul europenilor care au facut cumparaturi pe internet, in 2010.
Din cei aproape opt milioane de romani cu acces la internet, doar 4% au efectuat cumparaturi online, in 2010, procentul clasand tara noastra pe ultimul loc in Europa in ceea ce priveste cifrele comertului virtual, potrivit unor date ale biroului european de statistica Eurostat.


Romania este depasita de Bulgaria si de Turcia, state in care 5% din populatia cu varsta cuprinsa intre 16 si 74 de ani a achizitionat produse online, in 2010. Totusi, comparativ cu 2009, numarul internautilor romani care au efectuat cumparaturi pe internet s-a dublat (de la 2% la 4%).
Nordicii, adeptii cumparaturilor virtuale.


Fruntase in clasamentul european al comertului virtual sunt tarile nordice. Cei mai pasionati de cumparaturile online sunt norvegienii si danezii, 71% respectiv 68% din acestia facand cumparaturi pe internet in ultimele 12 luni, informeaza Daily Business. In top urmeaza britanicii si olandezii , cu 67% si din populatia fiecarui stat activa la shopping-ul online, suedezii cu 66% si luxemburghezii cu 60%.



4G - Vârful pe care vor să-l atingă telefoanele la CES 2011

Consumer Electronic Show 2011 (CES 2011) şi-a deschis porţile în 6 ianuarie 2011 în Las Vegas şi odată cu acest eveniment am asistat la debutul unei noi generaţii de telefoane, care suportă conectivitate 4G LTE.

Viteze de transfer de date mai mari, sunet şi imagine mai bune, rapiditate în comunicare. Acestea sunt atuurile pe care mizează producătorii de smartphone-uri, de reţele telecom şi operatorii când vine vorba despre această nouă tehnologie, de generaţia a patra.

Cu ocazia târgului, cinci producători de telefonie mobilă şi comunicaţii s-au întrecut în dispozitive de ultimă generaţie, programate să apară pe piaţă anul acesta.

Motorola, Samsung, LG, Sony Ericsson şi HTC ţin capul de afiş cu următoarele super-smartphone-uri: Motorola Atrix 4G, Samsung Infuse 4G, LG Optimus Black şi LG Optimus 2x, Sony Ericsson XPERIA Arc (X12 Anzu), HTC Inspire 4G şi HTC Evo Shift 4G şi HTC Inspire 4G.

În continuare aşteptăm să apară şi la noi aceste gadgeg-uri. Şi, de ce nu, aşteptăm ca reţelele din România să se alinieze standardului 4G. În opinia mea, multe lucruri interesante au fost prezentate cu ocazia acestui târg. Practic, aici se decid tendinţele de "modă" în domeniul comunicaţiilor.

Masinile anului 2011- Noul Passat


Printre lansarile din 2011 se numara si cateva modele care vor starni un interes deosebit pe piata romaneasca.
Anul acesta se remarca trei tendinte: masinile mici si compacte preiau tot mai multe elemente premium, masinile medii aduc tehnologii care pareau SF pana in urma cu cativa ani, iar consumul de carburant se reduce mai ales prin aparitia de motorizari turbo de putere mare obtinuta dintr-o cilindree mica.
Liderul segmentului mediu a ajuns la a saptea generatie, iar acest lucru aduce cu sine o improspatare a platformei tehnice a noului Passat si o crestere generala in calitate. Nemtii au hotarat sa pastreze o forma clasica, cu linii doar putin mai barbatesti decat ale precedentei generatii si cu un interior sobru si minimalist.
Disponibil inca din ianuarie 2011, noul Passat porneste de la 20.393 euro in Romania pentru versiunea 1.4 TSI 122CP Trendline. Printre atuuri se numara spatiul interior, raportul bun intre cilindree, performante si pret al motoarelor pe benzina, precum si dotarile generoase inca din echiparea de intrare in gama. Ramane de vazut daca fiabilitatea componentelor tehnice si calitatea materialelor de la interior au crescut indeajuns pentru a pastra conducerea in segment.
Initial model 2011 putea fi considerata masina lansata in al patrulea trimestru 2010, la saloanele auto din perioada aia. Dar mai erau si alte saloane, mai devreme. Si incetul cu incetul s-a ajuns fiecare sa lanseze cand vrea, pana cand s-a hotarat - cel putin in US - ca de la 2 ianuarie 2010 masinile pot fi considerate model 2011.
In opinia mea cred ca creatorii de autoturisme se orienteaza foarte bine cand aleg sa produca si sa comercialize masini cu cilindree mai mica , in conditiile in care carburantii se scumpesc in anul 2011 si conditiile de trai devin din ce in ce mai grele, potentialii clienti au nevoie de masini care sa consume rezonabil. Poate in felul asta producatorii si dealerii de masini se vor bucura de vanzari mari si o cifra de afceri considerabila pentru anul 2011.

BMW va lansa un model 100% electric in anul 2015


Constructorul german BMW a decis sa continue proiectul Mini E Cooper. 500 de astfel de modele vor fi testate in intreaga lume pentru ca inginerii bavarezi sa poata lua o decizie in ceea ce priveste viitoare generatie de masini 100% electrice.
BMW a demarat anul trecut programul intitulat 'Project i'. Anul acesta, constructorul bavarez isi continua cercetarile si a decis sa distribuie un numar de 500 de modele Mini E Cooper in intreaga lume. Informatiile si impresiile colectate de la cei care vor primi un astfel de model vor fi analizate si mai apoi utilizate pentru fabricarea viitoarei generatii de masini 100% electrice.
In functie de concluziile inginerilor programului 'Project i' si de datele culese de la Mini E Cooper, BMW va lua o decizie in ceea ce priveste viitorul model complet electric. Acest automobil va iesi pe piata in anul 2015 si va purta un nou logo. Conform jurnalistilor britanici de la Autocar, este posibil ca viitorul autoturism 100% electric sa se numeasca Isetta sau Triumph. Aceste denumiri au fost arvunite de BMW in anul 1994, atunci cand compania germana a cumparat Rover, detinatorul drepturilor de utilizare ale brandurilor. La vanzarea Rover, BMW a hotarat sa isi mentina dreptul de proprietate asupra celor doua marci, astfel ca ele pot fi utilizate fara probleme de compania bavareza.
In opinia mea masinile electrice sunt intradevar un avans tehnologic imens, cine si-a permis pana acum un auto marca BMW probabil va achizitiona si un atutoturism electric pentru ca in primul rand va fi o masina foarte economica. Iar in alta ordine de idei, aceasta masina va prezenta o metoda importanata pentru a nu mai polua atmosfera.

Analiza SWOT: a fost 2010. Urmează 2011


Dacă anul 2009 a fost anul în care criza a lovit, marcând prima scădere anuală a pieţei asigurărilor, 2010 a fost, pentru asigurători, anul în care s-au obişnuit cu efectele crizei. Principalul atu de creştere din urmă cu câţiva ani, dezvoltarea segmentului auto, care genera creşteri de două cifre, s-a transformat în principala ameninţare la adresa pieţei.
Dependenţa de auto ne arată cum, în aproape doi ani, un punct forte al pieţei poate deveni principala ameninţare. 2010 a fost anul în care reducerile de costuri din partea tuturor au afectat bugetele alocate pentru asigurări, obiectivele de expansiune au fost înlocuite cu miza păstrării clienţilor, aspect concretizat în diminuări de tarife şi subscrieri comerciale în vremuri incerte economic, în timp ce bruma de încredere într-o revenire la nivelul macroeconomic de la începutul anului a fost anulată de incoerenţa Executivului şi de absenţa oricărui plan concret de relansare a economiei.
Toate acestea n-au fost compensate de efectele „benefice” ale crizei resimţite la nivelul pieţei: îngheţarea măririlor salariale şi stoparea fluctuaţiei de personal calificat, eficientizarea costurilor administrative, oportunităţi de expansiune în teritoriu ca urmare a diminuării costurilor imobiliare şi nici chiar de lansarea PAID care, la câteva luni de funcţionare, se află încă în perioada de rodaj.Spre deosebire de punctele slabe ale pieţei, atuurile domeniului sunt greu cuantificabile şi mult prea generale. Experienţa asigurătorilor şi brokerilor internaţionali, dublată de susţinerea financiară a subsidiarelor din România, aportul semnificativ de capital în companiile locale, maturizarea jucătorilor din piaţă, supravegherea eficientă dublată de un cadru legislativ aliniat la reglementările UE, o gamă diversă de produse de asigurare, superioară cu mult capacităţii de absorbţie, dar mai ales de înţelegere din partea clienţilor, sunt doar câteva dintre punctele forte ale pieţei. Cu toate acestea, pentru piaţa asigurărilor, în 2010 ar fi putut fi mai rău, dar n-a fost! Spre deosebire de alte domenii, în asigurări nu au existat nici falimente, dar nici restructurări de ecou sau concedieri în masă.
In opinia mea, cred ca anul 2011 va fi unul destul de bun pentru asigurari, daca in 2009 s-au simtit loviti de criza, in 2010 s-au obisnuit cu ea si au incercat sa se adapteze, probabil in 2011 o vor depasi cu siguranta si posibil isi vor mari cifra de afaceri. Dar binenteles acest lucru depinde de foarte multe aspecte……..

ASTRA lanseaza asigurarea de viata cu acumulare de capital TEZAUR PROTECT PLUS


Compania ASTRA Asigurari lanseaza produsul Tezaur Protect Plus cu suma asigurata garantata la finalul contractului si cu emitere pe loc a politei de asigurare. Clientii obtin prin aceasta asigurare, atat acumulare de capital, cat si protectie suplimentara prin atasarea optionala a unui pachet de clauze ce ofera protectie in caz de accidente. Aceasta inseamna ca, in cazul unui accident, clientii beneficiaza de clauzele de spitalizare, interventii chirurgicale si acoperirea riscului de invaliditate, fara ca polita de asigurare sa inceteze dupa plata indemnizatiei pentru aceste clauze.
"Polita de asigurare Tezaur Protect Plus se adreseaza atat persoanelor tinere, care doresc sa beneficieze de un venit garantat peste o perioada scurta de timp, cat si persoanelor care doresc sa asigure protectie financiara celor dragi in cazul producerii unui eveniment nefericit", explica Radu MUSTATEA, Presedinte Directorat ASTRA Asigurari.
Durata contractului, de cinci ani, reprezinta un alt avantaj al acestei asigurari de viata cu acumulare de capital. Fiecare asigurat poate opta pentru incheierea pana la maxim patru astfel de polite (cu emitere imediata), in functie de nevoile fiecarei persoane. Asigurarea Tezaur Protect Plus poate fi accesata de orice persoana cu varsta cuprinsa intre 18 si 60 de ani, iar frecventa de plata (anuala, semetriala sau trimestriala) se stabileste de comun acord cu asiguratul.
Prin prime de asigurare accesibile, pornind de la 70 de lei pe trimestru, ASTRA Asigurari pune la dispozitia clientilor un produs de asigurare adaptat perioadei economice actuale.
Dupa parearea mea, Astra asigurari actioneaza foarte bine, deoarece acest tip de polita este deosebit de folositor, pentru fiecare roman in parte, dar din pacate educatia in asigurari de viata la nivelul Romaniei este aproape zero. Poate cu acest tip de polia Astra va da lovitura, tinand cont ca acopera destul de multe riscuri si cu preturi rezonabile.

joi, 6 ianuarie 2011

Renault, victima unei tentative de spionaj industrial


Renault a concediat la inceputul acestui an trei directori suspectati de spionaj. Constructorul francez se teme ca planurile sale de dezvoltare a vehiculelor electrice sa nu fie deja puse in pericol. 4 miliarde de euro a investit Renault in dezvoltarea modelelor electrice.

Renault isi vede pus in pericol proiectul sau de dezvoltare a vehiculelor electrice, dupa o tentativa de spionaj industrial. Constructorul francez a concediat recent trei directori de teama unor scurgeri de informatii privind programele sale de dezvoltare a unor modele electrice noi.

Caroline De Gezelle, purtatorul de cuvant Renault, a declarat oficial ca in data de 3 ianuarie trei persoane cu drepturi de conducere au fost eliberati din functie, fara a-si primi remuneratiile pe luna in curs. Surse citate de agentia France Presse declara ca unul dintre directorii concediati era direct implicat in procesul de elaborare a tehnologiei de propulsie electrica. Se pare ca acest angajat a fost acuzat de spionaj si chiar prins in flagrant.

Personal, eu cred ca in toate companiie mari ar trebui sa se procedeze exact la fel, nu este nevoie de foarte mult pentru ca un plan de dezvoltare bine gandit sa esueze din cauza unor scurgeri de informatii catre concurenta. Sunt multe cazuri de scurgeri de informatii care au afectat unele firme ducandu-le chiar la faliment, si nu neaparat numai in domeniul auto.

Campanie de comunicare pentru asigurarea locuintelor


Generali Asigurari deruleaza o ampla campanie de comunicare pentru sustinerea asigurarii locuintelor

Generali Asigurari a lansat campania promotionala dedicata politei de asigurare de locuinta – Eurocasa Completa Plus, prin care clientii pot beneficia de o reducere de pana la 20% (in functie de zona seismica unde se afla imobilul asigurat), in perioada 01.12.2010- 20.02.2011

Eurocasa Completa Plus este o asigurare care ofera protectie impotriva unei game variate de riscuri de la incendiu, trasnet, explozie, lovirea locuintei de catre vehicule rutiere sau caderea aparatelor de zbor pana la acte de vandalism sau evenimente socio-politice, precum si cele trei riscuri cerute de catre stat.

Promotia este sustinuta de o ampla campanie de comunicare, cu sustinere media. Obiectivele campaniei urmaresc informarea cu privire la utilitatea unei asigurari facultative, prin explicarea detaliata a riscurilor acoperite, precum si excluderea perceptiei de pret mare, prin exemple de cost.

“In urma efectuarii unui calcul simplu pentru polita de locuinta Generali, clientul va realiza ca doar cu, de exemplu, 1 leu/zi isi poate proteja casa impotriva unei game extrem de variate de riscuri. Pentru toti cei care doresc sa verifice cat i-ar costa o astfel de asigurare completa, am dezvoltat pe platforma web,www.generali.ro, o aplicatie prin care in maximum un minut clientul poate afla tariful anual al asigurarii propriei locuinte”, a declarat Daniela Dimitriu, Head of Marketing & PR Generali Asigurari.

In opinia mea toti romanii ar trebui sa aiba o asigurare de locuinta. Casa ta este locul care te defineste si te relaxeaza, unde te simti in siguranta si esti alaturi de cei dragi. Generali Asigurari si-a dat seama de acste lucru. Cu Generali asigurari cred ca poti avea casa pe maini bune!

Generali Asigurari lanseaza campania de comunicare “RCA pentru parinti”




Generali Asigurari a dat startul campaniei de iarna “RCA pentru parinti”. Toti proprietarii auto care au cel putin un copil minor beneficiaza de tarife speciale, la care se adauga reduceri de pana la 25% la incheierea unei polite RCA, in perioada decembrie 2010-februarie 2011

In plus, parintii care incheie asigurari RCA in perioada campaniei au sansa de a castiga marele premiu, o vacanta la Disneyland Paris pentru toata familia. “In timp ce alti asiguratori ofera beneficii doar adultilor, Generali vine cu un vizual si o comunicare ‘copilaroase’, cu cadouri pentru copii, la incheierea politei RCA la Generali, dar si cu un premiu pentru intreaga familie, o excursie la Disneyland Paris. Am ales aceasta modalitate de comunicare tocmai pentru a atrage atentia asupra ofertei Generali si a-i determina pe cat mai multi parinti sa solicite pretul pentru RCA si de la Generali”, a declarat Daniela Dimitriu, Head of Marketing & PR la Generali Asigurari.

Promovarea se va derula preponderent in mediul online, dar va cuprinde si componentele de BTL, outdoor si PR.

Din punctul meu de vedere aceasta metoda este un perfecta pentru promovarea tarifelor RCA din cadrul companiei. Luand in considerare situatia economica din tara noastra parintii chiar au nevoie de reduceri, mai ales tinand cont ca acest tip de asigurare este una obligatorie si nu facultativa. Excursia la Disneyland este un lucru un plus pentru care potentialii clienti ar alege Generali Asigurari.

FIFA 2011


FIFA 2011 (FIFA 11) va fi lansat de Electronic Arts in toamna anului 2010, urmand sa fie disponibil pentru PC, PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo Wii, PlayStation 2, Nintendo DS si PSP.
FIFA 11 va introduce o noua caracteristica pentru jucatori, denumita Personality+. Aceasta va oferi fiecarui atlet o personalitate proprie, peste 36 de atribute si 57 de caracteristici fiind stocate pentru fiecare fotbalist. Pentru realizarea Personality+, dezvoltatorii FIFA 11 vor folosi peste 1700 de persoane pentru strangerea de date. Astfel, Kaka se va evidentia prin pasele date, pe cand Andres Iniesta va fi un as al driblingului.
FIFA 11 va mai introduce si sistemul Pro Passing, acuratetea fiind determinata de miscarile jucatorului, de personalitatea si nivelul fotbalistului si de punctul critic in care se afla meciul.
Din punctul meu de vedere FIFA 11 este cu mult mai bun decat cel anterior, in sensul ca este foarte realist. Lansarea FIFA 2011 in Europa va avea loc in luna octombrie a acestui an. Jocul este asteptat cu mare interes avand in vedere ca FIFA 10 a castigat 50 de premii anul acesta la categoria jocuri sport.
Dupa cum s-a putut observa, Fifa 2011 nu mai are sistem de direct ip, asa ca
jucatorii se vad nevoiti sa recurga la diferite tertipuri pentru a juca.
Acest tutorial va va invata cum sa jucati cu prietenii si fara sa aveti jocul
original, insa va recomand sa-l cumparati, deoarece doar asa vom avea liga in
fifa anul viitor, sau in anii urmatori!

miercuri, 5 ianuarie 2011

Take That, cele mai mari vânzări din toate timpurile pe Amazon


(Take That - Take That Top Amazon's Music List) Acesta este titlul de pe site-ul www.contactmusic.com din cadrul stirilor din ultima zi a anului trecut.

Precum spune si articolul, Take That detine cele mai mai vanzari de pe site-ul Amazon, pe locul 2 fiind urmati de The Beatles si pe locul 3 de Michael Jackson.
Ce inseamna asta?
1. atat promovarea trupei (prin reunirea trupei si revenirea lui Robbie Williams in formatie) cat si promovarea turneului ce urmeaza sa aibe loc in Marea Britanie, Irlanda, Italia, Danemarca, Olanda şi Germania.
2. promovarea site-ului Amazon, in primul rand prin reusita propusa sau intamplatoare, iar in al doilea rand prin postarea articolelor (in mass media, pe internet) ce contin aceasta informatie - in toata lumea.
Astfel, toata lumea are de castigat: de la trupa care detine locul I in vanzarile de bilete, detinatorii biletelor, ziaristi, pana la detinatorii site-urilor de stiri/evenimente mondene.

concluzia: 1. marketingul este pretutindeni
2. in marketing, traim unii pentru ceilalti

Este astfel un mod bun de a promova orice activitate prin intermediul internetului, avand in vedere faptul ca majoritatea timpului ni-l petrecem in fata calculatoarelor.


http://www.contactmusic.com/news.nsf/story/take-that-top-amazons-music-list_1192135
http://www.adevarul.ro/societate/vedete/Take_That-cele_mai_mari_vanzari_din_toate_timpurile_pe_Amazon_0_400759951.html

marți, 4 ianuarie 2011

Windows Phone 7 în România

WINDOWS PHONE 7 PORNEŞTE DE LA 0

Noul sistem de operare Microsoft destinat telefoanelor mobile inteligente, Windows Phone 7, a fost lansat în această toamnă în România , pe data de 12 Octombrie, la doar o zi după ce Steve Ballmer a făcut anunţul la nivel global.

Intrarea unui astfel de produs pe piaţa românească va aduce nişte semne de întrebare. Din punctul meu de vedere, consider încă destul de mic numărul clienţilor care utilizează aceste produse pe piaţa romînească, majoritatea clienţilor de pe această piaţă, neutilizând telefoane precum Blackberry sau IPhone în perspectiva afacerii personale sau a jobului deţinut, din contră astfel de produse fiind utilizate în special în scop personal. De aceea sunt sceptic cu privire la popularitatea unui astfel de pachet oferit de Microsoft, singura noutate venind de la oferta exclusivă a produsului Microsoft Office 2010, un produs aşteptat de foarte mult timp. Dacă el va fi sau nu acceptat de public rămâne de văzut.

Un alt aspect interesant este cel legat de motorul de căutare, în cazul de faţă, fiind vorba de produsul Bing, o alternativă la Google, inclusiv la ceea ce înseamnă GoogleMaps, Bing oferind un serviciu similar.

Microsoft a ţinut să analizeze punctele slabe ale produsului oferit în România, după cum urmează:

"Minusuri

  • Centrul de aplicaţii, Marketplace, nu permite achiziţionarea de aplicaţii din România, iar descărcarea celor gratuite se poate face doar dacă ai un cont Microsoft Live înregistrat în altă ţară.
  • Platforma WP7 nu suportă deocamdată carduri de memorie.
  • Homescreen-ul nu are suport pentru orientare landscape.
  • Browser-ul este un Internet Explore 9 simplificat, fără suport Flash şi cu numeroase alte limitări.
  • Nu există posibilitatea de a face copy/paste
  • Nu poţi realiza apeluri video prin 3G
  • Nu poţi trimite fişiere prin Bluetooth"
De asemenea, în România, primele dispozitive Windows Phone 7 vor apărea în lunile ce urmează în ofertele operatorilor de telefonie mobilă (Orange, Vodafone, Cosmote), dar şi în magazinele Internity şi Emag. Acestea sunt:
  • HTC Mozart
  • HTC HD7
  • LG Optimus 7
  • Samsung Omnia 7

Consider foarte important pasul următor realizat de Microsoft. Copierea şi încercarea a prinde din urmă Apple nu poate fi de ajuns. Microsoft a câştigat atunci când a inovat pe piaţă şi aceasta trebuie să fie calea urmată şi în cazul de faţă. Poate fi posibilă ridicarea pe piaţă a produsului propriu într-o arie în care deocamdată BlackBerry şi Iphone par imbatabile, dar o poltică mult mai interesantă ar fi lansarea unui produs complet nou, care să revoluţioneze piaţa. Cred că brandul Microsoft este capabil încă de o asemenea lansare şi sunt curios dacă în viitor vor încerca să surprindă şi pe piaţa telefoanelor mobile, aşa cum au reuşit de atâtea ori când a fost vorba de produse de software sau de produse periferice ale PCului.