sâmbătă, 18 decembrie 2010

Internet pe mobil în România

Cum ofertele de internet mobil devin din ce în ce mai tentante(unele chiar gratuite!), în curând vom intra pe internet mai mult de pe telefonul mobil decât de pe calculator. Conform comunicatului de presă publicat de Voxline. se estimează că până la sfărșitul anului 2010, unul din trei români va accesa internetul utilizând telefonul mobil.

Ce fac românii pe internetul mobil? Majoritatea navighează pe web pentru căutări și pentru a-și verifica e-mailul și pentru a socializa. De asemenea, ei downloadează muzică, poze, diferite fișiere. Site-urile de stiri stau cel mai bine la capitolul prezenţă pe mobil. Putem accesa realitatea.mobi, ziar.com, antena3.ro, m.sport.ro și multe altele. Și pentru divertisment există câteva variante, ca femeia.ro, mtv mobile, shopmibile.ro, ș.a.m.d.

Deşi majoritatea site-urilor pot fi încărcate cu uşurinţă de browserele de tefefoane mobile, este de preferat ca site-urile să fie optimizate pentru telefon. Printre avantajele site-urilor optimizatese numără următoarele: se încarcă mult mai repede şi se vede mai bine pe display-ul de mici dimensiuni al dispozitivelor mobile.

Din păcate însă, în România, numărul site-urilor adaptate special ecranelor de mici dimensiuni ale telefoanelor mobile, este foarte mic. Momentan, se pare că nu există interes din partea firmelor românești de a se promova prin intermediul internetului mobil. Companiile încă nu realizează ce oportunitate imensă o reprezintă acest mediu.

Surse:

http://www.businessmagazin.ro/business-hi-tech/it/mirajul-internetului-mobil-7752318

http://www.mediafax.ro/economic/unul-din-trei-romani-va-accesa-internetul-utilizand-telefonul-mobil-in-2010-5129572

Yahoo! închide Delicious, Yahoo! Buzz, MyBlogLog şi AltaVista

Yahoo! , cel mai mare portal web din SUA a anunțat recent că o să închidă mai multe site-uri și servicii, după ce nu cu mult timp în urmă a anunțat că va renunța la 600 de angajați. Se pare că actuala criză economică a lovit și această companie.

În timp ce alte portaluri se dezvoltă și își măresc pe zi ce trece numărul de utilizatori (vezi Facebook), Yahoo! are probleme și s-a decis să renunțe la unele servicii care nu le sunt profitabile, cum este si Delicious, Yahoo Buzz, MyBlogLog și AltaVista, cel puțin așa susțin gurile rele.

Deși acestea sunt doar niște zvonuri, că ar fi pe lista cea neagră, confirmarea de închidere a venit din partea companiei Yahoo! doar pentru Yahoo Buzz. Rămâne de văzut dacă ne luăm la revedere încet încet și de la Delicious și de la celelalte site-uri. Tot ce ne rămâne de făcut este să sperăm ca respectiva listă neagră să devina din nou albă.

Sursa: http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/yahoo-inchide-delicious-yahoo-buzz-mybloglog-si-altavista-142410.html

marți, 14 decembrie 2010

Radio Online

Internet radio, cunoscut si sub denumirea de radoi web, radio net, radio streaming, sau radio-e, este un serviciu audit transmis prin internet. Radio prin internet implica streaming media prezentand ascultatorilor cu un flux continuu de audio care nu poate fi intrerupt sau rejucat, la fel ca mass-media audiovizulae traditionale. Multe servicii de radio pe internet sunt asociate cu un post de radio traditional.
Streaming
Tehnologia streaming este utilizata pentru a distribui radio pe internet, utilizand un in tipic un codec audio. Formate streaming audio: MP3, OGG Vorbis, Windows Media Audio, Real Audio si HE-ACC. Datele audio sunt in continua transmisie streaming prin retea locala sau internet in TCP sau UDP. Ele sunt transmise pachete, iar mai apoi sunt reamsamblate la receptor si ajung cu o mica intarziere, numita lag.
Eu sunt foarte incantat de posturile de radio care emit pe internet. E mult mai usor si pentru posturi din punct de vedere financiar si in acest fel multi tineri care au talent sa devina dj de radio. In asa fel poti sa asculti radio linistit fara sa mai fi deranjat de sirul lung de reclame, care sunt difuzate pe posturile de radio, care emit prin unde fm.

luni, 13 decembrie 2010

Apeluri telefonice gratuite prin Internet cu Gmail

Parerea mea despre acest articol si despre serviciul gratuit pe care il ofera Google pare sa sune foarte bine pentru ca ofera posibilitatea sa suni oriunde in lume si mai ales ca nu te va costa nimic.
Deobicei apelurile catre alte tari cum ar fi SUA si Canda sunt costisitoare, in schimb prin gmail putem vorbi gratuit si putem vorbi nelimitat fara sa ne gandim ca ne va costa.
Iata, astazi, gmail ofera si acest serviciu de a apela gratuit.
Tinand cont ca toate retelele de telefonie costa si mai ales apelurile date catre alte tari sunt taxabile, gmail ne face un mare serviciu.

BMW ofera navigatie cu Google Maps





De acum BMW va utiliza tehnologia Google pentru a inlatura limitele gps-ului clasic.

Consider ca daca tot ne cumparam o masina buna si de firma este bine sa ne puna la dispozitie tot ce tine de drumul parcurs. Suna bine ca ofera navigatie asa nu mai dam banii pe gps, oricum masina in sine costa mult si gps-ul este foarte util in calatori si mai ales in zonele in care nu le cunoastem si nu am mai fost. Ideea lor este buna si ofera inca un serviciu. Masina va fi si mai bine dotata.

Google propune masina fara sofer


Google propune o noua inventie care poate v-a avea succes pe viitor, el dorste sa previna accidentele din trafic cu ajutorul aceste noi masini fara sofer.
Google precizeaza ca vehiculele sunt inca la stadiu de experiment.
Aceasta inventie suna bine dar vom vedea pe parcurs daca v-a avea si succes.

Impactul marketingului bazat pe localizare

Un studiu realizat de Forester Research a concluzionat ca serviciile de marketing bazat pe localizare oferite de Foursquare, Gowalla, Loopt etc. sunt interesante dar inca nu pot fi folosite pe scara larga. In opinia mea acest lucru se va schimba avand in vedere aparitia serviciilor lansate de Facebook: Facebook Places si Facebook Deals.

Starbucks, GAP, Wynn Las Vegas Hotelb etc. au experimentat Foursquare de la inceputul anului 2010 oferind reduceri si bonificatii. Gigantii din retailul american utilizeaza aplicatia de marketing bazat pe localizare Shopkick, aplicatie ce ofera recompense cumparatorilor la un nivel complet nou. Shopkick este o metoda revolutionara ce recompenseaza cumparatorii si doar pentru ca au intrat in magazin fara a cumpara ceva anume. Cat timp va mai trece pana cand retailerii din Romania vor apela si ei la astfel de instrumente ale marketingului bazat pe localizare?

In ceea ce priveste impactul retelelor bazate pe localizare, consider ca in viitor oamenii de marketing vor apela mai mult la aceste servicii, datorita cresterii numarului de utilizatori de smartphone-uri. De asemenea acestia trebuie sa reuseasca sa convinga atat companiile cat si consumatorii de utilitatea lor. Un alt lucru ce nu trebuie uitat este rapiditatea cu care aceste tehnologii evolueaza. Astfel oamenii de marketing trebuie sa cunoasca tendintele acestor instrumente pentru ca intr-adevar daca acum produsele se comercializeaza in principal in spatii fizice, pe viitor lucrurile cu siguranta nu vor mai sta asa, iar spatii virtuale vor detine din ce in ce mai mult control.


Surse:

http://marketingwithnewtechnology.wordpress.com/2010/08/29/what-is-the-real-impact-of-location-based-marketing/