sâmbătă, 11 decembrie 2010

Romania va fi promovata pe Facebook





Acest articol ne prezinta ca Elena Udrea este interesata de imaginea Romaniei si doreste ca tara noastra sa fie promovata prin facebook, cea mai buna retea de socializare.

Se observa ca este prima oara cand platforma de soializare colaboreaza la nivel international cu un minister in elaborarea unei strategii turistice.

Fondatorul Facebook intra un clubul miliardarilor care isi doneaza averea in scopuri caritabile

Mark Zuckerberg, fondatorul celei mai mari retele de socializare din lume, alaturi de alte 16 persoane si familii instarite din Statele Unite s-au alaturat demersului initiat de miliardarii Warren Buffett Bill Gates, care militeaza pentru donarea unei parti din avere in scopuri caritabile.
"Oameni asteapta pana mai spre sfarsitul carierei pentru a oferi ceva inapoi. Dar de ce sa astepti cand sunt atatea de facut?" a spus Zuckerberg, care potrivit celor de la Forbes are o avere de 6.9 miliarde de dolari.
Facebook care in limba engleza inseamna "cartea de chipuri", a fost conceput de Mark Zuckerberg pentru a oferi posibilitatea de a contacta persoane apropiate si/sau necunoscute. La ora actuala Facebook este una din cele mai rapandite retele sociale din lume. Utilizatorii pot intra in aceasta retea din orice loc din lume unde exista acces la internet, contra unei parole, stabilita initial odata cu completarea unui formular de inscriere continand o intreaga serie de date personale. La sfarsitul anului 2009 facebook are pe glob 400 de milioane de utilizatori inregistrati. Apreciat a fi al doilea sit social mondial dupa numarul de vizite dupa google.com, facebook face parte din fenomenul recent denumit Web2.0.
In anul 2010 facebook este vizitat lunar de aproximativ de 540 milioane de persoane , aceasta insemnand ceva mai mult de 35% dintre internauti.
Creat initial la Harvard SUA, facebook era la origine o retea sociala inchisa a studentilor acestei universitati; ulterior ea s-a deschis si altor universitati americane. La inceput verificarea apartenentei la universitate se face prin posta electronica (e-mail) a studentului, dar inceput din septembrie 2006 reteau este deschisa tuturor. Imediat reteaua facebook a devenit foarte populara, dar si controversata, fiind interzisa in unele tari sin Orientul Mijlociu. De asemenea prin intermediul acestei retele au fost provocate si coordonate unele manifestatii protetatare din Republica Moldova si Iran.
In 2010 facebook avea in Romania peste 1.5 milioane utilizatori.
Surse financiare
Investitia initiala pentru facebook a fost de 500.000 $ in anul 2004 de la co-fondatorul Peter Thiel. Aceasta din urma a fost urmata de o investitie facuta de catre compania Accel Partners cu suma de 12.7 milioane dolari.
Platforma retelei
In 2007 facebook a lansat o platforma care interactioneaza cu celelalte pagini web. In acelasi sens s-au lansat si numeroase aplicatii prin care utilizatorii pot trimite diferite mesaje celorlati utilizatori. La cateva luni dupa lansarea lui facebook a fist initiata si o aplicatie improtriva mesajelor de tip spam. Varianta "facebook iPhone" a fost lansata in august 2007, iar un an mai tarziu in iulie 2008 existau in total 15 milioane de utilizatori. In iulie 2009 se pare ca numarul utilizatorilor a atins circa 250 milioane de persoane.
De la crearea sa, facebook a facut obiectul unei controverse privind respectul vietii private a utilizatorilor. Aplicatia utilizeaza informatiile personale ale utilizatorilor cu scopul de a introduce anunturi publicitare adaptate profilului fiecarui utilizator in parte chiar si de a vinde aceste informatii unor intreprinderi private, asa cum este si mentionat in carta facebook cu privire la viata privata. Aceasta carta indica pe de o parte ca facebook poate recolta informatii despre membrii sai si din surse exterioare retelei. cum ar fi ziare, bloguri sau orice alte surse din cuprinsul internetului.
Informatiile despre utilizatori sunt colectate de catre facebook pentru ameliorarea continua a bazei sale de date si pentru a permite clientilor sai (platitori) sa adreseze mesajele lor publicitare cu mai mult succes, cunoscand comportamentul de consum al utilizatorilor. Gratie reclamelor de la facebook siturile tertilor pot folosi informatiile adunate de pe facebook pentru a trimite publicitate tintita in functie de profilul utilizatorului: aceste mesaje pot face uz, de exemplu, de date despre sexualitate, nivelul studilor, opiniile politice, religie, locurile de munca, sau posturile ocupate de utilizatori.
Parerea mea....
Si eu sunt utilizator facebook si chiar imi petrec in unele zile o buna parte din timp. Aici pot gasi persoane cu care nu am mai conumicat de multa vreme, persoane cu care nu am mai tinut legatura. Si ca mine sunt multi altii, asta nu o spun eu ci studiile care au fost facute de persoane abilitate in acest domeniu.
Din punct de vedere al publicitatii online, este un mare plus sa isi poata posta spotul publicitar pe facebook si mai ales sa il trimita exact la un potential client. Site-ul de socializare deja a facut o segmentare a pietei prin completarea datelor care ni se cer la crearea profilului. Nu sunt date confidentiale, cum ar fi CNP, sau orice altceva de acesta natura, sunt date care pot fi facute publice in cea mai mare incredere.
Esti impresionat cum s-a dezvoltat aceasta afacere, care la ora actuala a ajuns la o cifra colosala, tinand cont ca totul a plecat de la o reteaua unei universitati. Toti am avea ceva de invatat din asta, eu unul am invatat ca poti sa iti realizezi orice vis daca ai talent in ceea ce faci si daca muncesti foarte mult, daca chiar iti doresti cu adevarat poti sa faci orice iti propui.

Google+1, o noua retea de socializare




Referitor la acest articol obser ca google doreste sa aiba o retea de socializare, sa concureze cu facebook si twitter si sa aiba mai mult succes.

Cu siguranta google este cel mai mare motor de cautare, dar vazand ca retelele de socializare au succes si google doreste sa aiba; nu se lasa mai prejos si doreste sa vina cu ceva nou pe piata.

Agentia de marketing Three Slices a aparut in anul 2008 dintr-o initiativaantreprenoriala si pasiunea echipei sale pentru comunicare uzalitate websi interes deosebit pentru mediul online.
Specializata in servicii de marketing pentru IMM-uri , agentia Threes Slices reuneste cu succes studii de caz si campanii de marketing neconventional, marketing politic, marketing viral, SMS marketing si marketing direct in vederea cresterii profitului si vanzarile clientilor sai.
Demarand actiuni cu rezultate pe termen lung, agentia Three Slices se adreseaza IMM-urilor romanesti interesate de tacticile neconventionale de proovare.
Cu privire la marketingul politic aceasta echipa va sta la dispozitie cu un ansablu de mijloace si tehnici moderne de marketing si comunicare. Strategiile de sensibilizare a electoratului sau studiile de piata efectuate frecvent sunt doua aspecte pe care agentia, Three Slices, le ia in calcul in dezvoltarea complexa a proiectelor si campaniilor sale de marketing politic. Echipa isi indreapta atentia nu doar spre marketingul politic, ci si catre activitatiile ce furnizeaza informatii pentru deciziile de marketing.
Agentia Three Slices este foarte constienta de importanta cercetarii de marketing in reusita unui proiect, din acest motiv realizeaza cu succes conexiuni intre strategii si tactici, intre alegerea optiunii si succes. Three Slices construieste solutii de excelenta in comunicare strategica de marca si marketingul neconventional.
Echipa Three Slices face cerecetare de marketing bazata pe eficienta financiara avand ca scop direct cresterea profitului clientului si construirea unei perceptii pozitice despre marca acestui in piata.
Obiectivul Three Slices!
Construim solutii de excelenta in comunicare strategica de marca si marketing neconventional.
Cercetarea de marketing, cerecetarea de piata sau studiile de piata reprzinta punctul forte al unei strategii de marketing reusite. De aceea, o cerceteare de piata bine facuta este extrem de eficienta si garanteaza buna desfasurare a celorlalte etape specifice strategiei de mrketing online.
Pentru a face din proiectele clientilor un real succes, Three Slices face cercetare de marketing complexa, dar si alte servicii care vin in completarea acesteia: analiza SWOT, audit de brand, internet audit, relatii publice, marketing direct, promovare, newslettering, SMS marketing.
Marca Three Slices are ca uni actionar unic firma Advanced Media Production, detinuta intergral de RaduTrandafir, strategy director la Three Slices. Agentia a fost lansata in aprilie 2008, cu o investitie de circa 25.000 euro - 30.000 euro, recuperata in 2008.
Principalele conturi ale agentiei in 2008 au fost Urban si Asociatii, Vrajitorul.eu si Urban Iulian - Senator de Ilfov- acesta din urma fiind primul proiect de marketing politic dezvoltat de Three Slices. "La finele anului 2008, cumulat cu celelalte conturi, am inregistrat o cifra de afaceri de 45.000 - 50.000 euro", a afirmat Radu Trandafir.
"Cele mai cerute servicii sunt cele de internet audit si optimizare web. Motivul este o neintelegere sau o intelegere partiala, a puterii pe care internetul o are asupra consumatorilor", a adaugat directorul Three Slices.
As dori sa inchie aceasta postare cu o opinie personala in ceea ce priveste articolul. Acesta latura a marketingului s-a dezvoltat foarte mult in ultimul timp datorita evoluitiei tehnologiei si extinderea retelelor de internet, creandu-se o acoperire cat mai mare, ceea ce permite accesul la serviciile de internet unui numar cat mai mare de oameni. Este mult mai rapid sa realizezi o cercertare de marketing ultilizand internetul decat una in mod traditional cu pixul si foaie, primul avantaj pe care ti-l da internetul este reducerea timpul necesar colectarii datelor si a altor operatiuni necesare intr-un studiu de piata.
Din ce in ce mai multi oameni au inteles importanta marketingului pentru afacerea lor, ar fii bine ca toti antreprenori sa constientizeze faptul ca fara o cercetare buna de piata, ar putea avea mari probleme in ceea ce priveste evolutia firmei pe care o conduc. Piata este si va fi mereu intr-o continua schimbare, uneori schimbari pietei sunt mai lente, alteori sunt bruste si imprevizibile, din acest motiv este vital sa studiem in permanenta piata si evolutile ei.
Eu sunt increzator in viitorul unei afaceri de acest gen, anticipez un trend ascendent puntend sa ajunga una din cele mai profitabile afaceri din tara.


Reclama face diferenta

Reclamele pentru marcile de masini VW sunt dupa parerea mea in general foarte bine gandite si realizate si nu se compara nici pe departe cu reclamele realizate pentru marcile Dacia.

Urmatoarele clipuri dupa parerea mea arata diferenta....
  1. Isn't it beautiful what hands can do?
  2. Ce astepti de la un VW?
  3. Cum se face un web site in viziunea VW?!

Reclame cu marcile Dacia nu cred ca mai au rostul sa fie postate.......nu critic calitatea......ma refer doar la modalitatea de promovare .
Sursa: http://www.toxel.ro/Ads/Reclame-creative-la-masini-_1497/pagina-12.html

vineri, 10 decembrie 2010

Pentru Microsoft începe o nouă eră cu Windows Phone 7

Microsoft a lansat recent Windows Phone 7, cel mai nou sistem de operare pentru telefoane mobile. De ce un nou început? Deoarece acest nou sistem de operare este scris de la zero, diferit de versiunile anterioare. Inovația constă în faptul că organizarea este realizată pe hub-uri de navigare, nişte căsuţe dreptunghiulare de dimensiuni destul de mari, care înglobează diverse aplicații. Printre alte noutăți regăsim și suita Office Mobile 2010, motorul de căutare Bing, integrarea XboX Live şi a Zune Media, Windows Live, Facebook şi serviciul Find My Phone.

Totuși, acest program are și multe minusuri. Browser-ul este un Internet Explorer 9 simplificat, fără suport Flash şi cu numeroase alte limitări. De asemenea nu există posibilitatea de a face copy/paste, de a realiza apeluri video prin 3G și de a trimite fişiere prin Bluetooth. Funcțiile care îi lipsesc și care sunt foarte cerute de utilizatori, fac ca acest program să pară un mic copil pe lângă cele oferite de Apple sau Google Android.

La nivel global, lansarea Windows Phone 7 este sprijinită de 60 de operatori de telefonie mobilă din 30 de țări. În România, abia spre sfârșitul anului 2010, vor fi lansate primele telefoane mobile care au Windows Phone 7, realizate de LG, HTC și Samsung

Cu o investiție de circa 400 de milioane de dolari în marketing și promovare, Microsoft se așteaptă să își crească vânzările semnificativ. Deși el a fost primul producător de software care a lansat un sistem de operare pentru mobile acum 10 ani, dupa apariția terminalului iPhone şi a sistemului de operare Google Android, cota sa de piață a scăzut foarte mult, chiar pâna la 7% în prezent.

Credeți că Microsoft va reuși să țină pasul cu competitorii săi și să câștige teren în fața acestora cu noul produs? Eu cred că nu, în situația în care până ce vor fi făcute update-urile necesare acestui sistem ca să ajungă măcar la nivelul celor existente pe piață, vor apărea cu siguranță altele mai bune și mai greu de egalat.

Surse:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/windows-phone-7-ultima-sansa-pentru-microsoft-908730.html

http://www.go4it.ro/software/windows-phone-7-in-romania-un-sistem-nou-nout-cu-bune-si-rele-7470061/

Google testeaza o noua platforma de marketing bazat pe localizare in Portland

Google testeaza o noua platforma de marketing bazat pe localizare pentru afacerile locale din Portland, HotSpot. Aceasta platforma este diferita de Google Boost, care reprezinta doar posibilitatea firmelor de a posta anunturi cu linkuri sponsorizate pe Google, aceste anunturi continand date de contact, evaluri, comentarii si "maps markerul" albastru, un serviciu pentru care personal nu as opta daca as detine o afacere.

In opinia mea kiturile HotSpot sunt instrumente de marketing foarte utile ce pot ajuta afacerile sa dobandeasca expunerea de care au nevoie sau chiar mai mult, sa fie evaluate online si sa aduca noi clienti. De asemenea consider ca in viitor atunci cand oamenii vor alege o locatie vor tine cont de rating-ul acesteia. Stickerul "Recomandat pe Google" are incorporata tehnologia NFC (Near Field Communications), ce permite utilizatorilor de smartphone-uri sa atinga stickerul cu telefonul si sa primeasca mai multe informatii despre afacerea respectiva.


Proprietarii de afaceri din Portland ce detin o pagina de localizare pe google pot
solicita un kit de aici: PlacesKits

In opinia mea afacerile ar trebui sa utilizeze aceste stickere deoarece oamenii sunt interesati sa afle cat mai multe amanunte depre locurile unde isi petrec timpul liber: cafenele, baruri, restaurante si nu numai. Oare cat timp va mai trece pana cand la intrarea intr-o cafenea vom vedea alaturi de carduri Visa si aceste stickere?

Surse:

http://mashable.com/2010/12/09/google-hotpot-ads/

http://mashable.com/2010/10/25/google-boost-local-advertising/

luni, 6 decembrie 2010

Intră pe messenger, de pe telefonul mobil

Cum internetul nu mai este de mult legat de calculatorul de acasă, tot mai mulţi utilizatori au început să intre pe internet de pe telefonul mobil. Momentan, există pe piață numeroase programe care joacă rolul messenger-ului pe telefon. În special cei care deţin un telefon nou, dotat cu un sistem de operare avansat, au o gamă largă de programe de acest gen. Din păcate , majoritatea telefoanelor comercializate pe piaţă nu au astfel de sisteme, prin urmare, trebuie să se orienteze către aplicaţii Java.

Printre cele mai populare aplicații se numără eBuddy, Meebo, Fring și Nimbuzz. eBuddy este un messenger construit pe Java care rulează pe majoritatea telefoanelor mobile, indiferent de sistemul de operare folosit. eBuddy te notifică atunci când primești mesaje noi, așă că poți să răspunzi imediat. Meebo este foarte popular pentru cei care au mai multe conturi de messenger. Fring este renumit pentru cei care folosesc Skype, având și avantajul că poți să-ți suni prietenii prin VoIP. El oferă cea mai mare listă de telefoane cu care este compatibil. Un plus la Nimbuzz este că îți poate salva toataă agenda telefonului. În caz că pierzi sau iți schimbi telefonul, o poți recupera ușor, fără să plăteşti ceva.

Interesant este că și românii au creat o aplicație de mesagerie instantă, shMessenger, considerată de mulți utilizatori foarte reușită. Acest program are o interfață foarte prietenoasă asemănătoare cu cea de pe calculator; poate fi instalat și în limba română; se pot face poze cu telefonul și să fie trimise pe messenger. Există chiar si posibilitatea de a da BUZZ!!

După ce am studiat toate ofertele, cea mai interesantă aplicație mi se pare cea româneasca, shMessenger, deoarece conține cele mai multe facilități. Păcat totuşi că nu se bucură de mai multă popularitate.



Surse:

http://www.emobil.ro/articole/cele_mai_bune_aplicatii_de_messenger_pe_telefon.html

http://www.remembertoday.ro/articole-stiri/it-c/shMessenger---un-excelent-messenger-pentru-telefoanele-mobile-Software-stire135929.html

http://eu-simplu.blogspot.com/2008/04/messenger-pe-telefonul-mobil-fring.html