joi, 25 noiembrie 2010

Google angajeaza peste 2000 de oameni



Google este cel mai mare motor de cautare din lume care sta la dispozitia oricarei persoane.
Parerea mea este ca Google cauta oportunitati noi de a creste si pe alte piete cum ar fi software pentru telefoanele Android, reclame online si software de productivitate online.
Faptul ca google angajeaza 2000 de persoane in viitor este de apreciat tinand cont ca in momentul de fata suntem in criza economica si multe firme sunt afectate si nu isi mai permit sa recruteze. Apreziez faptul ca ei sunt o echipa mare si ca vor sa se mai dezvolte. Google va ramane unic in felul lui chiar daca vor aparea alte motoare de cautare, a fost primul si va ramane primul in memoria oamenilor.

marți, 23 noiembrie 2010

PUBLICITATEA ONLINE

Site-ul este un concept nou pe piata de publicitate online din Romania.Acesta ofera informatii diverse despre publicitate, statistici si clasamente ai principalilor furnizori de pe piata de advertising. pe masura ce timpul trece aceasta noua metoda de publicitate va creste.
In urma unor studii facute rezulatele arata ca publicitatea online continua sa se dezvolte pentru ca este flexibila,masurabila,si pentru ca ofera o rentabilitate a investitiei mare.
Marketerii se asteapta ca anul acesta publicitatea online sa creasca cu 7,6%,iar in 2011 cu 15%. La nivel mondial piata de publicitate pe Internet este de aproximativ 36,2 miliarde de euro.
Desi publicitate online creste,foarte multi din proprietarii site-urilor intalnesc mici probleme.Ei cred ca o data cu publicarea site-ului toate problemele legate de publicitatea online sau sfarsit,insa nu este deloc asa. spre ex un site trebuie sa aiba cati mai multi vizitatori ca sa poata aduce beneficii proprietarului .Dupa cum bine stim un site fara vizitatori este un site "mort:".
Pentru ca siteu-rile sa fie utilizate de cati mai multi utilizatori putem recurge la urmatoarele metode de promovare gratuita a unu site:
1.inscriere gratuita in directoare web;
2.publicarea de articole in directoare de articole;
3.publicare anunturi gratuite pe siteurile de anunturi gratuite;
4.piblicarea de comunicate de presa pe siteurile de profil;
5.schimb de legaturi cu alte siteuri din domenii inrudite cu siteul tau;
6.creare blog de specialitate in care sa vorbesti despre serv oferite pe siteul tau si nu numai;


http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/75374/Studiu-Publicitatea-online-va-creste-cu-7-6-in-2010.html
























luni, 22 noiembrie 2010

Marketing bazat pe localizare

Piata de telefonie mobila este in continua crestere fapt ce a condus la aparitia unui nou concept - marketingului bazat pe localizare. La ce se refera? Cum functioneaza? Sunt doar cateva intrebari la care voi incerca sa raspund in acest blog.

Smartphone-urile si retelele de marketing bazat pe localizare permit utilizatorilor sa interactioneze si sa recomande locuri preferate bazandu-se pe coordonatele lor fizice. Este vorba practic de o conexiune in timp real a mass-mediei sociale.

Aceste retele "lo-so"(LOcation-based SOcial network) precum Loopt, Google Latitude, Foursquare, BriteKite, Yowza, Gowalla, Yelp etc. permit oricarei afaceri nu doar sa comunice online cu clientii sai ci si sa reuseasca sa-i convinga sa le treaca pragul. Majoritatea retelelor "lo-so"
detin aplicatii iPhone, Android, BlackBerry.

Cum functioneaza aceste platforme? In general oamenii folosesc aceste aplicatii pe telefoanele lor pentru a verifica locurile unde doresc sa isi petreaca timpul. Utilizatorul este localizat prin GPS (Global Positioning Satellite) si ii este oferita o lista cu locatii din apropiere. Astfel prietenii pot vizualiza unde se afla acesta sau unde isi petrece timpul in mod frecvent. Unele servicii permit utilizatorilor sa posteze sfaturi si impresii privind locatia. Ce este si mai interesant in opinia mea este faptul ca aceste servicii permit companiilor sa trimita instantaneu oferte speciale, discounturi, cupoane de reduceri etc. atunci cand clientii sunt prin apropiere.

Cate afaceri din Romania vor apela la acest tip de marketing? Vor mai exista promoteri in apropierea magazinelor? Eu cred nu. Voi ce parere aveti?

Surse:


YAHOO! pregătește cel mai mare update din ultimii ani

Știm cu toții că pe lângă site-urile de socializare și motoarele de căutare, e-mail-ul este o altă formă de promovare pe internet, dar pentru ca promovarea noastră să fie într-adevăr eficientă trebuie să combinăm aceste metode, astfel încât mesajul nostru să ajungă peste tot unde ne dorim.

Pe ideea aceasta au mers și cei de la Yahoo! care vor să lanseze “cel mai mare update de la cel din 2005” al serviciului de e-mail, pentru că, după spusele lor, oamenii nu mai petrec așa de mult timp pe e-mail. Că doar ce să și facem? Intrăm, ne verificăm mail-ul și apoi ne deconectăm. În rest ne ocupăm timpul cu Facebook, Twitter și alte site-uri mult mai interesante. Nu-i așa?

Ei și cei de la Yahoo sunt de aceeași părere și s-au gândit să ne ușureze munca, altfel destul de grea, și să dezvolte un sistem de comunicare mai compatibil cu rețelele sociale. Asta înseamnă că utilizatorii vor putea să posteze update-uri la conturile de Facebook și Twitter fără să părăsească contul de Yahoo. Și asta nu e tot. Cei de la Yahoo susțin că update-urile lor vor îmbunătăți serviciu de e-mail, iar informațiile vor fi transmise de 2 ori mai rapid decât cele transmise prin Gmail.

Întrebarea mea e: În cât timp credeți că își vor îmbunătăți și cei de la Google serviciul de e-mail, astfel încât să fie de 2 ori mai rapid decât cel de la Yahoo?.. Asta e o batalie, după părerea mea, care nu are sfarsit, dar până una, alta nici nu vrem să aibă, pentru că totul este în favoarea noastră, a utilizatorilor.


Sursa: http://www.bbc.co.uk/news/technology-11624822

duminică, 21 noiembrie 2010

Facebook își va lansa propriul serviciu de e-mail

Facebook-ul a devenit în ultimii ani o amenințare demnă de luat în considerare pentru mari jucători ai domeniului online. Mai nou, rețeaua de socializare devine un rival de temut pentru companiile Google și Yahoo! prin pregătirea pentru lansarea celui mai nou serviciu al lor, serviciul de e-mail. Prin intermediul acestuia, utilizatorii își vor putea crea adrese de e-mail cu domeniul @facebook.com. Până în prezent prin intermediul rețelei de socializare se puteau și se pot trimite în continuare mesaje între utilizatori, dar acest serviciu nu are termen de comparație cu mailul dezvoltat de cei de la Gmail, Yahoo! sau Hotmail (Microsoft). Pe fondul pregătirilor pentru lansarea serviciului de e-mail, Facebook va investi 450 de milioane de dolari într-un nou centru de date în Carolina de Nord.

Proiectul Titan, respectiv denumirea populară de "Gmail killer" este denumirea proiectul dezvoltat de cei de la Facebook. Acest proiect secret al reţelei de socializare este mai mult decât o extensie a chat-ului existent pe fiecare pagină a utilizatorilor. Prin introducerea serviciile de e-mail pe platformă, reţeaua socială va ieşi din mediul închis în care funcţiona până acum. Compania se reorientează și se adresează prin acest serviciu și celor care nu sunt utilizatori ai rețelei, aceștia putând interacționa cu cei ce au deja creat un cont. Schimbarea este radicală dacă ne gândim că până acum politica site-ului era de a atrage noi utilizatori și de ai păstra.  

Un avantaj al rețelei în crearea noului serviciu de e-mail poate fi cantitatea uriașă de date pe care o deține despre fiecare utilizator activ. Astfel ar putea pune în noul mail pe poziții prioritare mesajele de la oamenii cu care respectivul corespondează cel mai des.

O dată cu dezvoltarea acestui proiect, rivalitate Google-Facebook a devenit tot mai acerbă. Reacția Google la aflarea veștii noului proiect a fost una destul de violentă, nu a mai permis persoanelor care se înscriu pe Facebook să afle care dintre prietenii lor care au o adresă de Gmail se găsesc pe reţeaua de socializare. Însă aceste reacții vor trebui să fie susținute de noi proiecte pentru a putea rămâne competitiv pe piață. Google va trebui să vină cu ceva nou, ceea ce, potrivit ultimelor zvonuri se pare că va face. Se zvonește că Google ar avea în plan construirea unei rețele de socializare. Astfel lupta companiilor continuă.. 

Noul serviciu de e-mail este un pas important făcut de cei de la Facebook și cred că este destul de greu de dezvoltat deoarece lumea este obișnuită cu variantele mai clasice de e-mail ce au fost amintite mai sus și în plus sunt foarte multe persoane reticente la acest lucru. Am citit diverse postări și commenturi la articole unde era exprimată retincența vizavi de noul serviciu pentru simplul fapt că nu oferă siguranță. În plus facebook-ul a fost conceput ca o rețea de socializare ce are anumite funcții ce i-au consacrat notorietatea. Însă, după trendul rapid pe care a intrat piața online, nimic nu este imposibil și cine știe, se poate ca în câțiva ani să avem chiar noi, utilizatorii rețelei de socializare, propriile adrese de e-mail cu domeniul @facebook.com.

facebook vs twitter



Trendul Social Media este pe o pantă ascendentă de când s-au lansat Facebook , Twitter şi LinkedIn . Facebook a devenit cel de-al doilea cel mai vizitat site web dupa google , Twitter a crescut exponenţial in 2008 şi 2009, chiar şi în vremuri de criză financiară iar LinkedIn şi-a extins reteaua de afaceri , din ce în ce mai multe companii folosindu-l .
Părerea mea despre Twitter e una foarte bună, din două motive:
1. E foarte ușor să scrii 140 de caractere.
2. Poți promova un site sau blog fără prea multă bătaie de cap.
Twitter are însă două minusuri destul de importante:
1. E foarte greu să exprimi o părere pertinentă în 140 de caractere.
2. Numărul utilizatorilor de Twitter din România este destul de mic.
Până acum, 30000 de români au cont pe Twitter. Destui de puțini. Cunosc foarte mulți tineri care nu preferă Twitter din simplul motiv că pe Twitter nu pot decât să trimită mesaje de 140 de caractere. Și cam atât. Pe Twitter, membrii generației Hi5 sau Messenger se cam plictisesc. Nu același lucru pot spune despre Facebook.
Motivele pentru care Facebook e preferat de mai mulți români:
1. Poți adăuga mai multe fotografii la profil.
2. Poți să-ți petreci timpul și în alte moduri decât postarea mesajelor.
Minusurile Facebook:
1. E un site pe care îți poți pierde ușor vremea.
2. Prea multe opțiuni.
În concluzie, Facebook e un site prea complex iar Twitter un site mult prea simplu. Mai bine zis, Twitter e o rețea de socializare cu un singur scop, în timp ce Facebook e mult mai complex. Totuși, cred că viitorul aparține Twitter-ului. Cu toate că unora le place să se complice, ceea ce e simplu va atrage întotdeauna atenția utilizatorilor. Voi ce preferați? Twitter sau Facebook? Și de ce anume?

Facebook a devenit a treia mare companie de internet din SUA

Facebook a fost creat inițial la Harvard, SUA, în anul 2004 ca o rețea socială închisă a studenților acestei universități; ulterior ea s-a deschis și altor universități americane. Doar începând din anul 2006 rețeaua este deschisă publicului larg. Într-un timp foarte scurt rețeaua a avut o ascensiune uimitoare, devenind foarte populară și controversată în același timp. Ea a fost interzisă în câteva țări din Orientul Mijlociu. Ca și semnificație, facebook înseamnă în limba engleză „cartea cu chipuri”, ceea ce ne duce cu gândul la acele albume de sfârșit de an școlar pe care elevii îl realizează din fotografii și mesaje pentru rememorarea ulterioară a tuturor momentelor frumoase petrecute în acei ani. 

În acest moment facebook este una dintre cele mai răspândite rețele sociale din lume. În iunie 2010, site-ul era vizitat lunar de circa 540 de milioane de persoane, aceasta însemnând ceva mai mult de 35% dintre internauți. Este apreciat ca fiind al doilea sit social mondial după numărul de vizite după google.com.

În ceea ce privește valoarea de piață, cea mai mare rețea de socializare din lume, a devansat portalul de licitații EBay şi a devenit a treia mare companie de internet din Statele Unite cu o valoare de 42 de miliarde de dolari (Ebay – 39,3 miliarde dolari). În fața sa se mai află doar Google – cel mai popular motor de căutare la nivel mondial, cu o valoare de 192,9 miliarde de dolari și Amazon - cel mai mare retailer online din lume, care valorează 74,4 miliarde de dolari. Google și Amazon au însă o istorie mult mai lungă, ascensiunea și poziția acestora definitivându-se în timp.

Facebook a ajuns să valoreze mai mult și decât gigantul internet Yahoo! sau site-ul de turism Expedia Inc. Ascensiunea rețelei de socializare a fost nesperat de rapidă și s-a realizat la o scară extrem de largă. Astfel, prin facilitățile pe care le oferă această platformă (postarea de informații, mesaje, fotografii, chat..) au fost atrași peste 500 milioane de utilizatori și o dată cu ei, ceea ce este mult mai important pentru companie si pentru veniturile sale, au fost atrase numeroase firme ce doresc să-și facă publicitate prin intermediul site-ului. Astfel se preconizează că veniturile Facebook sunt în creștere de la 800 milioane de dolari realizate anul trecut la 1,4 miliarde dolari estimate pentru acest an. La această valoare la care a ajuns Facebook-ul în prezent este oarecum ciudat că nu a intrat încă la bursă. O listare a acesteia pe bursă este așteptată însă în anul 2012.

Ascensiunea Facebook a fost uimitoare, iar atingerea locului 3 într-un top al companiilor de pe internet realizat după valoarea de piață este o adevărată performanță. Mi se pare un lucru foarte greu de realizat mai ales pe o piață ca a Statelor Unite. Iar compania E-Bay pe care a devansat-o este una dintre cele mai profitabile afaceri online, ce are câțiva ani buni de activitate. Cred că ar trebui să devină un model de afacere de succes pentru toți cei care doresc să intre în domeniul de business online. Cel mai mare atu al lor cred că a fost exploatarea unor lucruri de care majoritatea oamenilor sunt pasionați - au oferit o nouă modalitate de petrecere a timpului liber într-un mod plăcut și distractiv, oferind deasemenea tot felul de beneficii (cum ar fi de exemplu posibilitățile de comunicare și reluarea contactului cu vechi cunoștințe) și deasemenea au creat o interfață plăcută și ușor de utilizat pentru marea masă. 

Google vs Microsoft


Pentru că am ales să urmăresc articolele despre Microsoft, am descoperit și această caricatură. inspirată. Ea face trimitere la războiul interesant de pe piața de tip web browser, unde Google și Microsoft concurează cu produsele lor, Google Chrome, respectiv, deja "clasicul" Internet Explorer.

Deşi articolul se referă la menţinerea unei cote de piaţă favorabile a Internet Explorer, eu aş vrea să mă refer acum la Google Chrome. Recent am downloadat programul Google Earth. Spre surpinderea mea, automat a fost instalat şi programul Chrome, mai mult acesta devenind broweserul primar în cazul în care aş fi accesat internetul. Mi se pare total josnică o astfel de politică din partea Google, posibil chiar un tip de concurenţă neloială şi nu cred ca Google va reuşi să-şi atingă obiectivele prin promovarea în acest fel a produsului Chrome.
Prin urmare ma bucur să aflu că aşa cum este relevat şi în cadrul articolului, Internet Explore rezistă încă în lupta cu celelalte browsere, chiar dacă în prezent se află în spatele Firefox. Sper ca pe viitor, Microsoft să-şi îmbunătăţească browserul pentru ca acesta să poată redeveni numărul 1.

PS: Acesta este cel de-al 9lea articol postat de mine, deoarece am abordat un subiect aproape identic la un moment dat cu anumiţi colegi, am preferat să mai comentez în plus încă o ştire.

PlATFORMA BURSIERA ONLINE DE LA MICROSOFT


Grupul american Microsoft şi banca daneză Saxo Bank vor lansa săptămâna aceasta o platformă online de tranzacţii bursiere, MSN Trader, destinată investitorilor individuali, care doresc să deţină un control mai ridicat asupra propriilor finanţe, potrivit cotidianului Financial Times.
ncrederea în managerii care administrează investiţii a fost afectată pe mai mult pieţe importante în timpul crizei financiare. "Criza fulger" de pe bursa din SUA, când indicele Dow Jones s-a prăbuşit şi şi-a revenit pe parcursul a numai o oră a modificat negativ încrederea investitorilor şi a condus la ieşiri importante de capital.

Existenţa unor servicii online ieftine pentru tranzacţii financiare a contribuit la orientarea investitorilor către control asupra plasamentelor, prin facilităţi denumite "doar execuţie" (execution only - XO), oferite de companii ca Barclays Stockbrokers şi TD Waterhouse.

Astfel de servicii, destinate investitorilor care iau propriile decizii de tranzacţionare, au crescut puternic în Marea Britanie în ultimii ani, peste 300.000 de conturi fiind deschise în perioada de 12 luni încheiată în iunie, potivit firmei de cercetare Compeer. Studiul arată că există aproximativ 3,8 milioane de conturi administrate de firme XO pentru aproximativ un milion de investitori britanici.

Microsoft şi Saxo Bank vor lansa miercuri MSN Trader, care va permite investitorilor individuali să tranzacţioneze 11.000 de acţiuni pe 23 de pieţe din întreaga lume, "împreună cu facilităţi care erau disponibile în trecut doar investitorilor profesionişti".

Platforma va asigura posibilitatea unei cercetări amănunţite, ca de exemplu compararea oportunităţii de investiţie într-o compania cu altele de nivel asemănător din industria respectivă.

MSN Trader va fi disponibilă pe site-ul MSN Money Marea Britanie, care înregistrează lunar peste 500.000 de vizitatori.

Pe lângă tranzacţiile cu acţiuni, MSN Trader va oferi şi posibilitatea de a investi în instrumente finacniare derivate.

Platforma va fi lansată iniţial în Marea Britanie dar va fi extinsă în Europa ulterior. Comisionul standard al firmelor XO este de 12 lire sterline pe tranzacţie, iar MSN Trader va percepe doar opt lire sterline.

Din punctul meu de vedere, este interesant modul cum Microsoft va folosi această platformă pentru a-si promova propiile produse. Recent, Apple Iphone a avut de câştigat din punct de vedere financiar, dupa ce bursa a putut fi accesată direct de pe mobilul american, printr-un nou app. Ştiut fiind faptul ca Microsoft a lansat de curand un telefon concurent, Windows Phone 7, tind să cred că cei de la Microsoft vor încerca să facă disponibilă noua platformă bursieră pe mobilul lor. Este stiut faptul ca Windows Phone 7 este ultima încercare a celor de la Microsoft de a intra pe piaţa telefoanelor mobile, in cazul unui eşec, ei anunţând ca sunt pregătiţi sa iasă de pe aceasta piaţă.

Prin urmare, implementarea unor programe precum această platforma bursiera sunt genul de produse prin care Microsoft poate puncta pe piaţă în faţa unei concurenţe puternice şi bine sedimentate pe piaţa respectivă

Primele reclame 3D la televiziunea romaneasca

Initial au fost fratii Lumiere- consideraţi inventatorii primului aparat de filmat şi a primului aparat de proiectie cinematografica, acestia au aprins imaginatia planetei cu imaginile lor miscatoare, dupa alte cateva zeci de ani a aparut televizorul alb negru....apoi color...si ...de curand.... Reclama 3D la TV.


Compania Agrana a lansat de curand....mai precis pe 13 noiembrie... in premiera pe piata romaneasca primele spoturi comerciale 3D. Noile spoturi promoveaza brandul Margaritar (Margaritar Brun de Mauritius si Margaritar Zahar Cristal).


In Romania tehnologia 3D este folosita inca din anul 2008. Primul spot publicitar in format 3D a fost rulat in cinematografele din Romania: Bucuresti, Iasi, Timisoara. Cluj..... in luna aprilie si promova Compania New Age Media- realizeaza site-uri de prezentare statice si dinamice, magazine virtuale si grafica DTP & print pentru persoane fizice si juridice din Romania si de peste hotare, insa prima reclama 3D pentru un produs din Romania care este prezentat la Tv este realizata pentru zaharul Margaritar.

Campania de promovare a acestui spot a fost sustinuta prin oferirea de ochelari 3D impreuna cu diferite publicatii de reviste sau daca se achizitiona zaharul Margaritar.....firma oferind publicului dornic de a viziona aceasta reclama - ochelari 3D care te ajuta sa vezi reclama pe ori ce tip de televizor.....in lispa televizorului cu sistem 3D .

Ma intreb insa, dintre cei care nu au televizoare cu sistem 3D.....si cred ca sunt destul de multi... cati au "fugit" dupa acesti ochelari in momentul cand au auzit ca urmeaza aceasta reclama....sau au asezat strategic ochelarii langa televizor ....sa fie siguri ca ii au la indemana cand incepe reclama.

Eu cred k asta este inca o stategie de a face mult "buzz" - oricum ca o concluzie....o idei originala de a se promova......lumea a vorbit despre asta .....ceea ce a adus poate un plus brandului...Margaritar.