sâmbătă, 20 noiembrie 2010

Ce trebuie sa stie un manager pentru a ajunge in 2 zile cat mai sus in Google

Agentia de marketing online, Today’s a lansat un instrument de monitorizare a companiilor care fac reclama Google AdWords, “AdWords Competitor Monitor & Research”. Wall-Street.ro a realizat un scurt manual despre ce inseamna promovarea prin Google AdWords, care sunt costurile unei campanii si cum poti ajunge in 2 zile in fruntea Google.
Cele 6 lectii importante:
Lectia 1 - Principalele avantaje ale Google AdWords

Lectia 2 - Costurile unei campanii Google AdWords

Lectia 3 - Cum alegi perioada optima pentru campanie

Lectia 4 - De ce depinde rata de succes

Lectia 5 - Cum faci fata competitiei

Lectia 6 - Greseli ce trebuie evitate


Sper ca aceste lectii sa ne ajute sa ajungem cat mai sus in cautarile Google.

vineri, 19 noiembrie 2010

Criterii în alegerea produselor online

Adeseori mă pierd din site în site în căutarea ultimelor tendinţe vestimentare. E foarte relaxant să caut liniştită prin toate categoriile şi să revin de câte ori vreau, să pot citi descrierile produselor şi admira pozele atent şi frumos realizate şi să pot compara preţuri şi opţiuni. Desigur, nu pot renunţa la întreaga experienţă magică a cumpărăturilor offline, dar apreciez tot ceea ce înseamnă un magazin online primitor şi bine organizat.

Când vine vorba de produse handmade, mai jos găsiţi câteva lucruri pe care le consideră fondatoarea unui astfel de site handmade importante pentru a ajuta un client să se decidă asupra unei noi achiziţi:
1. Pozele. Frumoase, luminoase, descriptive, cât mai multe. Personal, sunt o victimă a pozelor bine realizate. La fel ca autoarea articolului, pot spune că dintre două produse asemănătoare, îl voi alege pe cel mai frumos fotografiat.
2. Povestea produsului. Într-adevăr povestea produsului este foarte importantă; câteva cuvinte spuse cum trebuie te pot convinge în luarea deciziei de cumpărare.
3. Preţul. Majoritatea clienţilor nu vor cumpăra cel mai scump produs, dar nici pe cel mai ieftin. Vor alege un produs cu un preţ mediu, dar asta nu înseamnă că nu sunt dispuşi să plătească mai mult dacă este un produs pe care „trebuie” să-l aibă.
4. Politica magazinului. Lipsa câtorva detalii generale despre cum şi când are loc livrarea şi plata produselor poate îndepărta clienţii din magazin.
5. Feedback. Bineînţeles acesta este foarte important, mai ales pentru un client care cumpără de la magazinul respectiv pentru prima dată.
6. Atitudinea vânzătorului. În lumea handmade-ului se întâmplă destul de des să se formeze prietenii între creator şi cumpărător. De fapt, are şi sens. De cele mai multe ori creaţiile unui artizan reflectă personalitatea lui, iar cei care iubesc aceste creaţii au deja ceva în comun cu creatorul lor. O atitudine pozitivă şi prietenoasă va avea întotdeauna de câştigat.
7. Ofertele speciale. De ce să nu recunoaştem, ne place să cumpărăm produse la ofertă! Poate este vorba de un produs pe care am pus ochii mai demult sau poate acum am prins curajul să încercăm ceva nou, dar nu vrem să simţim un prea mare impact financiar.
8. Experienţele anterioare. Sunt artizani care excelează la a-şi fideliza clienţii. Aceştia revin, de multe ori cu comenzi mai mari şi mai ample şi foarte probabil recomandă magazinul altor prieteni. Asta este cea mai bună publicitate!

Consider că Anky a surprins foarte bine criteriile de cumpărare a unui produs handmade în mediul online. Fotografiile sunt cele mai importante elemente de atragere a clienţilor; dacă ştii cum să atragi atenţia cu ajutorul lor ai garantat o mare parte din succesul vânzărilor pe internet. De asemenea, povestea din jurul produsului, precum şi preţul au o contribuţie semnificativă la luarea deciziei de cumpărare. Uşurinţa în comandarea produsului, precum şi detaliile cu privirea la plata produselor sunt elemente care trebuie să fie cât mai clare clienţilor, pentru a-i atrage pe site. În final, dacă reuşeşti să creezi o legătură cu clienţii prin intermediul paginii tale (cum se întâmplă de cele mai multe ori în domeniul produselor handmade) eşti pe drumul cel bun în creşterea vânzarilor! Personal, mă declar un client mulţumit al produselor hand-made comandate pe internet: unice, servicii post-vânzare foarte prompte şi calitate deosebită!



miercuri, 17 noiembrie 2010

Facebook vrea sa lanseze propriul telefon mobil


Avand in vedere ca facebook este un siteu de socializare vor sa gaseasca mai multe cai de a comunica si cred ca de aceea vor sa lanseze propriul telefon mobil. Ideea nu este rea, dar depinde cum vor sa-l lanseze sa nu aiba mai tarziu surprize ca si celelate site-uri Google, Apple sau Microsoft.
Este o idee buna socializarea prin intermediul telefonului, deoarece daca nu esti in preajma unui calculator sau esti plecat intr-o calatorie, telefonul este primul la indemana pentru a comunica. Daca telefonul are toate functiile pentru a te conecta la internet, a te vedea cu cel care socializezi este o idee care v-a avea succes.


Si Iisus ii spuse lui Petru

Ce fac reţelele de socializare în timpul liber?

  Ultimii ani au dus la o ascensiune considerabilă a publicității online față de cea clasică (televiziune, radio, presă scrisă etc.). Ca și procent de realizare este încă mult sub publicitatea tv spre exemplu, dar ascensiunea ei este mult mai vizibilă, iar oportunitățile pe care le oferă sunt mult mai tentante.

      În materie de publicitate online, în ultima perioadă atenția foarte multor advertiseri a fost captată de rețelele de socializare. Pentru a confirma acest fapt se poate spune aici că 90% dintre advertiserii americani folosesc în prezent platforme de socializare pentru a se promova, cele mai populare site-uri sociale folosite fiind Twitter, LinkedIn, Facebook, dar şi blogurile.

                                                                                       Facebook-ul și publicitatea
Rețeaua socială Facebook a devenit unul dintre subiectele fierbinți printre marketeri și oamenii de comunicare în acest an. Astfel, la întrebări precum: Cât de justificata este această ascensiune? Reprezinta publicitatea pe Facebook o investiție justificată sau doar un cost “trendy”? se încearcă în permanență găsirea celui mai bun răspuns. 
Facebook-ul a devenit un trend la nivel internațional, iar foarte multe companii au văzut în acest fapt o oportunitate pentru a-și dezvolta noi campanii publicitare și totodată un nou mijloc de a ajunge la consumatori. Crearea unei campanii publicitare pe Facebook se poate dovedi a fi un real succes dacă se realizează strategic și este orientată către publicul țintă. 

Publicitatea pe Facebook permite firmelor să definească în mod clar audienţa către care se îndreaptă mesajul publicitar, fie prin reşedinţă, vârstă sau interese. Deasemenea când se realizează publicitatea pe Facebook, prin postarea unui anunţ de pe partea laterală a paginii spre exemplu, se poate transmite traficul și către o altă aplicaţie, o pagină de Facebook sau chiar propriul site al companiei.

Însă pentru atingerea rezultatelor dorite, aceste campanii realizate pe siteurile rețelelor de socializare trebuie să atragă atenția. Mesajele trebuie să fie scurte, iar conținutul să impresioneze audiența pentru a-i trezi interesul. 

Concluzia este că rețelele de socializare au început să câștige sume considerabile din publicitate. În anul 2010 s-a câștigat aproximativ 3,3 miliarde dolari, iar pentru anul 2011 se preconizează o creștere a veniturilor cu 29,1%. Popularitatea acestor rețele crește de la o zi la alta, iar companiile devin tot mai interesate de acestă formă de promovare. Inevitabil apar și neajunsuri, fiecare formă de publicitate având propriile avantaje și dezavantaje, însă conform ultimelor studii investițiile în publicitatea realizată prin intermediul rețelelor de socializare par a avea un raport preț-eficiență destul de bun.  

luni, 15 noiembrie 2010

Prea săraci să cumpărăm lucruri ieftine


Nu aş fi crezut că în topul produselor cumpărate online în România se află laptopuri şi telefoane mobile peste 250 de euro. Ei bine, dacă ne uităm care sunt cele mai vândute produse electronice şi electrocasnice în magazinele online, vom avea o surpriză. Printre cel mai bine vândute zece telefoane mobile, spre exemplu, pe eMAG găsim patru modele cu preţuri care depăşesc 250 de euro, printre care un iPhone 4 cu capacitate de 16 GB pe locul al patrulea şi acelaşi model, dar cu capacitate de 32 GB, pe locul al şaptelea, la preţuri de 850 de euro, respectiv 900 de euro. Destul de piperate, aş zice pentru nivelul de trai scăzut al românilor în general.
Acelaşi clasament în magazinul online PCFun.ro conţine tot patru telefoane mai scumpe de 250 de euro, dintre care pe locul al treilea un model HTC care costă 500 de euro. Pe pagina online a lanţului de retail Domo, în top 5 al vânzărilor se află un Nokia N97 la preţul de 600 de euro...Mda, mobilul rămâne în continuare un simbol al statutului social pentru marea parte a populaţiei active, fiind nu doar cel mai vizibil, dar şi cel mai ieftin obiect care poate fi afişat în societate, prin comparaţie cu o maşină sau locuinţă.
Rezultatul este acelaşi şi în cazul laptopurilor sau al televizoarelor şi al monitoarelor cu ecran plat, iar o căutare mai amănunţită va dezvălui probabil şi în cazul altor categorii de produse. Oare a trecut criza? Sincer, nu cred! Este vorba doar despre o reorientare a populaţiei spre un canal mult mai simplu şi comod de a face cumpărături. Cu toate acestea, bonul de cumpărături al unui român este de aproximativ 45 de euro, în timp ce în alte ţări din Europa Centrală şi de Est vorbim de aproape 200 de euro", apreciază Iulian Stanciu, omul de afaceri de la conducerea eMAG.
Întregul context economic din ultimii doi ani a împins consumatorii să devină mai cumpătaţi şi să se gândească de două ori înainte să facă o achiziţie. Oamenii au ajuns să cumpere mai puţin şi chiar să amâne anumite cumpărături, mai ales din IT, piaţă care a coborât de la vânzări trimestriale de peste 200 de milioane de euro la numai 69 de milioane de euro în al doilea trimestru din 2010, potrivit Gfk. Cei ce totuşi au făcut achiziţii au fost dispuşi să cheltuiască poate mai mult în virtutea lucrului care atunci când are un preţ mai ridicat este în multe cazuri şi mai bun ori mai durabil.
Segmentul de piaţă online vizat cuprinde cam 16 milioane de consumatori, dintre care însă doar câteva sute de mii intră lunar într-un magazin de electronice, electrocasnice şi IT şi doar câteva zeci de mii ajung să şi cumpere cel puţin un produs, apreciază Olteanu pe baza calculelor proprii cu privire la Flanco, unde dintre cei aproximativ 350.000 de oameni care vin în magazinele companiei, cam 55.000 fac o achiziţie care ajunge în medie la 150 de euro. Aşadar, piaţa online are resurse uriaşe în rândul consumatorilor români online, încă mult prea timizi...
Eu ma număr printre acei consumatori care au achiziţionat un produs de peste 400 de euro de pe Internet (laptop) şi pot spune că am fost mulţumită de procedura site-ului respectiv (pcfun, dacă nu mă înşel), asistenţa oferită, timpul de livrare şi, în final, (şi cel mai important de altfel) calitatea produsului comandat corespunde întocmai!

Surse:
http://www.businessmagazin.ro/business-hi-tech/it/sunt-romanii-prea-saraci-sa-si-cumpere-ieftin-7711979
http://www.zf.ro/business-hi-tech/tendintele-din-magazinele-online-telefoanele-si-laptopurile-scumpe-domina-topul-celor-mai-vandute-produse-7714724
www.emag.ro
www.pcfun.ro
www.domo.ro

ACER + Ferrari = Liquid



"Acer a lansat, vineri (12 noiembrie 2010), în colaborare cu Ferrari, un nou model de smartphone, prevăzut cu sistemul de operare Android produs de Google, cu intenţia de a-şi consolida poziţia, deocamdată limitată, pe piaţa telefoanelor mobile de acest tip."

Modelul de telefon, Liquid, fabricat de Acer într-o serie limitată de 200.000 de exemplare, va purta brandul Ferrari şi va fi comercializat cu conţinut preîncărcat.


Se pare că cei de la ACER ţintesc o cotă de piaţă de 6%-7% în trei-cinci ani, ei intând pe piaţa smartphone-urilor anul trecut. Terminalul se laudă cu un procesor Qualcomm 8250, de 768 Mhz, un ecran LCD sensibil la atingere de 3,5 inci, o cameră foto de 5 MP, o baterie pe bază de litiu – polimer care permite utilizatorilor până la cinci ore de convorbiri. De altfel, ca orice Ferrari, merge cu viteză, dar pe net...

Colaborarea dintre constructorii auto şi producătorii de echimpante electronice nu este însă nouă. Recent, segmentul telefoanelor mobile de lux a avut parte de o „infuzie” de noi terminale-vedetă, după lansarea la Hong Kong a modelelor Tonino Lamborghini Spyder, sub brandul celebrului constructor auto.

Probabil că această colaborare va avea şi succes, întrucât va reuni fanii mărcii Ferrari şi ACER, pe cei care sunt interesaţi de noutate şi o imagine exclusivistă (a grupului de 200.000 de posesori ai unei asemenea "experienţe"); pe lângă toate acestea, în comunicatul de presă apare şi expresia "seria limitată" care sigur va spori interesul celor care doresc să achiziţioneze acest ultim gadget...
Despre preţ nu apar detalii, dar în curând va fi specificat şi acesta, deşi nu cred că acest proiect a fost iniţiat în primul rând pentru a obţine profit, ci doar pentru a deschide calea către acele procente din cota de piaţă de 6-7% în cei maxim 5 ani; strategii de marketing...


Surse:

http://www.mediafax.ro/economic/acer-a-lansat-impreuna-cu-ferrari-un-nou-model-smartphone-7712929/

http://www.adevarul.ro/actualitate/tech_and_it/Acer-Ferrari-colaborare-model-smartphone_0_370763588.html

http://telecomnews.ro/?p=687

http://www.reuters.com/article/idUSTRE6AB35P20101112

duminică, 14 noiembrie 2010

Yahoo Messenger pe iPhone

Tehnologia evoluează, iar firmele încearcă să vină cu ceva nou tot timpul. Un astfel de exemplu este și Yahoo! Care s-a gândit să-și extindă serviciile și să nu fie utilizate doar prin intermediul calculatorului personal ci și prin intermediul telefonului mobil, în special iPhone.

Știm cu toții că Yahoo Messenger poate fi folosit atât pentru a comunica în scris, cât și pentru a suna gratuit prietenii din listă sau pentru videochat, în cazul în care avem webcam instalat. Noua versiune de Yahoo Messenger oferă posibilitatea utilizatorilor de a efectua apeluri video prin cenexiunile 3G sau Wi-Fi.

Prin intermediul noului Yahoo Messenger se pot efectua apeluri video între un iPhone și un telefon care utilizează sistemul Android sau între iPhone și calculator. Acest lucru presupune desigur să deții un iPhone. Eu personal nu dețin un astfel de telefon, dar mi se pare foarte interesant și dacă aș avea, aș folosi cu siguranță Messengerul pentru a comunica cu prietenii din listă.

Un alt lucru interesant este că aplicația suportă multitasking, ceea ce înseamnă că putem lucra cu alte aplicații pe iPhone, în timp ce Messengerul rulează în background. E un lucru interesant și util pentru cei care dețin un astfel de telefon și care doresc să comunice cu prietenii nu doar prin intermediul calculatorului.


Sursa:

http://www.gsmland.ro/stire-yahoo_messenger_cu_video_chat_pentru_iphone-1343