sâmbătă, 13 noiembrie 2010

@facebook.com - Gmail Killer

"Luni, în cadrul unui eveniment special Facebook, compania lui Zuckerberg ar urma să anunţe, conform TechCrunch, introducerea serviciilor de email pe platformă şi a adreselor personalizate @facebook.com pentru toţi utilizatorii săi.
Cel mai nou secret al Facebook, Proiectul Titan — un serviciu de email web-based despre care TechCrunch spune că e denumit în interiorul companiei ca “Gmail killer” - ar putea fi lansat în cursul evenimentului special Facebook de luni."

Cred că era de aşteptat... era doar o chestiune de timp apariţia acestui nou "serviciu" oferit de Facebook. Este o idee bună, mai ales ţinând cont de succesul avut de companie şi cred că vor face mai mult decât atât, probabil posibile contracte şi colaborări cu diverse firme (mai ales cele pe parte de socializare) pentru că este importantă extinderea pe orizontală din punct de vedere al marketingului...
Nu cred ca va mai dura mult până să avem parte de un motor de căutare marca Facebook cu cine ştie ce opţiuni de particularizare şi sisteme de preferinţe pentru diverse interese. Între timp rămânem observatori pe margine şi utilizatori ai facebook-ului, pentru că ne place să vedem ce s-a mai întâmplat în curtea vecinului...

Sursa:http://www.money.ro/email-de-la-facebook--proiectul-prc-e2prc-80prc-9cgmail-killerprc-e2prc-80prc-9d-urmeaza-sa-fie-lansat-luni_765346.html


Sinucidere (asistată)... virtual/ă :)


“... Dacă te-ai săturat de reţelele sociale şi vrei să te întorci rapid la viaţa reală, la vremea în care prietenii erau oamenii de lângă tine, nu cei care te bombardează zilnic cu mesaje electronice, tot ce ai de făcut este să apeşi butonul unei noi maşinării infernale ce îţi va şterge definitiv identitatea virtuală.”

“Utilizatorii reţelelor sociale au fost prinşi într-un nou joc online „social”, care presupune „uciderea” tuturor profilurilor din reţelele sociale, fără posibilitatea de resurecţie. Câteva mii de conturi au fost şterse în ultimile săptămâni, majoritatea prin intermediul unor servicii de „sinucidere asistată online” care simplifică, cu ajutorul unor script-uri, întreg procesul de eliminare a fiecărui item de informaţie în parte. Oficialii Facebook au blocat nu doar IP-urile site-urilor respective, ci şi toate infomaţiile despre acestea din reţea.”

Moartea online poate fi lină şi lipsită de dureri, iar viaţa după moartea virtuală este plină de viaţă: prieteni în carne şi oase, telefoane, invitaţii scrise şi alte obiceiuri dintr-o lume aproape uitată, lumea fără Facebook.

Se pare că cei care au tăria de a continua viaţa după moartea online au ca opţiuni de „transport” către lumea cu soare/ploaie şi relaţii interumane complicate următoarele variante:

  • seppukoo.com - garantează o moarte de samurai. Întregul demers are o încarcătură artistoco-filozofico-metafizică, pe ideea că vieţile intime şi emoţiile pe care oamenii le experimentează online sunt deturnate în favoarea profitului.
  • Web 2.0 Suicide Machine - dacă vrei s-o faci „la rece”- face curăţenie în urma ta în doar 52 de minute, faţă de aproximativ 9 ore şi 30 de minute, cât ţi-ar fi luat să o faci de unul singur.

Concluzia: se poate să te întorci la vechea formă de socializare şi comunicare, totul e să fii dispus să ieşi din casă şi să fii cel puţin la fel de capabil să menţii relaţiile de prietenie prin contact direct cu oamenii din jur, şi care s-ar putea să nu aibe butoane "Like/Unlike", "Ignore", "Comment" sau "Share" la fel de vizibile şi de accesibile precum au reţelele de socializare...

Surse:

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/cum-sa-revii-la-viata-reala-te-sinucizi-pe-facebook-twitter-si-myspace-130456.html

http://www.ziare.com/facebook/stiri-facebook/sinuciderea-identitatii-virtuale-video-989553

http://www.ziare.com/internet-si-tehnologie/internet/noua-moda-pe-internet-sa-te-dai-mort-pe-retelele-de-socializare-1020654

vineri, 12 noiembrie 2010

E-muzeele, o necesitate în 2010!

Iubitorii de artă si frumos vor putea în curând să vizualizeze online colecţii unicat, exemplare deosebite şi foarte fragile ale unor obiecte foarte vechi, precum şi să se simtă mai implicaţi faţă de colecţia respectivă. Este un pas timid, care momentan este făcut de marile muzee, însă tendinţa de digitalizare a muzeelor va cuprinde tot mai multe muzee interesate de a oferi o experienţă cât mai complexă vizitatorului.
Galeriile Tate au un avans la capitolul tehnologizarea serviciilor oferite, prin crearea unui
site mai mult decât interactiv, cu ajutorul căruia vizitatorii se simt mai aproape de aceste galerii. Succesul sitului galeriei Tate demonstrează cum Internetul poate ajuta punerea în valoare a colecţiilor - şi depozitelor – marilor muzee, promovarea acestora şi atragerea de noi vizitatori.
Expoziţia virtuală "Explore Francis Bacon" pe site-ul Tate Britain@ Tate 2008

"Galeria Tate numără oficial patru muzee, dar site-ul său este într-adevăr considerat ca fiind un al cincilea", explică Martijn Stevens (colaborator al Universităţii Radboud Nijmegen, Olanda), specialist în influenţa erei digitale asupra muzeelor de artă. La institutul de mass-media V2 din Rotterdam, el observase că formele de artă digitală sunt dificil de menţinut - siturile dispar de pe Internet, software-urile îmbătrânesc... Muzeele ar putea oferi operelor un piedestal mai durabil.

Ce oferă situl Galeriei Tate în plus? Ei bine, cu ajutorul unei opţiuni de pe GoogleStreetView putem vedea locurile care sunt pictate pe tablouri, iar cu "Art on Demand", vizitatorii site-ului puteau cumpăra reproduceri ale tablourilor, cu tot cu cadru.

Chiar dacă au fost adăugate aceste servicii suplimentare pe situl muzeelor, trebuie să recunoaştem că tradiţia muzeului de a expune (fizic), de a conserva şi a prezerva nu va fi schimbată prea uşor. Mai mult, nici nu consider că trebuie făcut acest lucru! Însă, ar fi foarte util să putem afla cât mai multe informaţii legate de colecţiile pe care dorim să le vedem la muzeu şi în special, referitoare la obiectele de colecţie vulnerabile. Cu ajutorul Internetului muzeele pot arăta pasionaţilor de artă cele mai mici detalii ale unor accesorii sau obiecte unicat care în muzee sunt în vitrine şi nu pot fi observate îndeaproape. Toate aceste facilităţi pe care le-ar putea oferi muzeele nu pot fi cu plată, pentru că nu ar mai fi persoane interesate de ele. Stevens consideră că Guvernele au un rol de jucat: "Aşa cum acestea contribuie la conservarea şi întreţinerea unui Rembrandt, am putea imagina de asemenea forme de sprijin pentru aplicaţii web". "Muzeele trebuie să îndrăznească concepte mai puţin tradiţionale. Să devină mai deschise, mai flexibile. Astfel vor reflecta de asemenea evoluţiile a căror dezvoltare se profilează în societate". Concluzia acestui specialist este:"Muzeele trebuie să îndrăznească concepte mai puţin tradiţionale. Să devină mai deschise, mai flexibile. Astfel vor reflecta de asemenea evoluţiile a căror dezvoltare se profilează în societate".
Cum stau muzeele din România? Binişor, aş spune, indulgentă fiind. O scurtă căutare pe Google plasează siturile muzeelor din Sibiu (Astra, Muzeul satului, etc) în top. Acest loc fruntaş se datoarează fondurilor imense investite pe parcursul anului 2007 în promovarea capitalei culturale europene, Sibiu.

Surse: